۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۵۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85587466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمادگی آموزش و پرورش استان زنجان برای بازگشایی مدارس

زنجان ـ ایرنا - آموزش و پرورش استان زنجان با تمهیداتی از قبیل برگزاری مانور تلاش می‌کند میزان آمادگی مجموعه را برای موعد بازگشایی مدارس افزایش دهد و کاستی‌ها و مشکلات احتمالی را به حداقل برساند. 

به گزارش ایرنا ، در ایام منتهی به مهرماه همه خانواده ها کم کم درگیر امور مربوط به بازگشایی مدارس و حضور فرزندانشان در کلاس های درس می شوند.

از سوی دیگر دستگاههای اجرایی به ویژه آموزش و پرورش نیز در جهت هموار کردن زمینه ها برای آغاز مهرماه تلاش می کنند تا دانش‌آموزان و خانواده هایشان با کمترین مشکل بازگشایی مدارس را تجربه کنند.

بر اساس برآوردها امسال بیش از ۲۲۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس استان حاضر می شوند که از این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر کلاس اولی هستند.

خبرنگار ایرنا برای کسب اطلاع از تمهیدات پیش‌بینی شده برای بازگشایی مدارس با علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت وگو کرده است.

آمادگی آموزش و پرورش استان زنجان برای بازگشایی مدارس

ایرنا. چه تمهیداتی برای بازگشایی مدارس استان در نظر گرفته شده است؟
مانور فرضی آمادگی بازگشایی مدارس را از ۱۶ تا ۲۶ شهریور پیش بینی کردیم تا همه مناطق آموزشی استان یکبار، آمادگی برای مهرماه را تمرین کنند و اگر مشکلی وجود داشت قبل از آغاز رسمی کلاس ها برای رفع آن اقدام کنیم.

همچنین برای همه مناطق ۱۴ گانه استان از معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان افراد معینی مشخص شده اند تا بر امور مربوط به آغاز مهر و بازگشایی مدارس نظارت داشته باشند.

ایرنا. نحوه انتخاب مدیران مدارس در استان چگونه انجام می شود؟
انتخاب و انتصاب مدیران مدارس از طریق آزمون موردکاوی انجام می شود، به این صورت که افراد علاقه مند به مدیریت آموزشگاهی در آزمونی حضور می یابند و بر اساس مصاحبه هایی که با آنان انجام می شود، امتیاز بندی می شوند و بر اساس امتیازها انتخاب افراد برای مدیریت مدارس صورت می گیرد.

تمامی مراحل از طریق سامانه است و افراد دخل و تصرفی در این فرایند ندارند.

آمادگی آموزش و پرورش استان زنجان برای بازگشایی مدارس

ایرنا. وضعیت ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان چگونه است؟
۲ نوع ثبت نام داریم، یکسری ثبت نام مربوط به پایه های میانی است که در آن دانش آموز خود به خود به پایه بعدی منتقل می شود و تغییر مقطع تحصیلی در آن نداریم.

امسال از جهت ثبت نام پایه اول ابتدایی در رأس جدول امتیازبندی وزراتخانه قرار گرفتیم و در پایه میانی مقطع ابتدایی هم جایگاه دوم را در کشور کسب کردیم.

برخی افراد را هم داریم که به واسطه مشاغل کشاورزی و موارد دیگر ثبت نام فرزندان خود را به روزهای آخر موکول می کنند، با این وجود ما در زمان حاضر در میزان ثبت نامی ها از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

در زمینه ثبت نام مقطع متوسطه هم وضعیت مناسب بوده و بیش از ۸۰ درصد ثبت نام ها انجام شده است.

ایرنا. آموزش و پرورش استان در زمینه نیروی انسانی چه وضعیتی دارد؟
ما در کل استان حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر کادر آموزش و پرورش داریم که از این تعداد، ۹ هزار و ۹۲۲ معلم نیاز است که حسب نیروهای موجود به غیر کادر اداری، هفت هزار و ۵۰۰ معلم داریم که مابقی ساعت های مورد نیاز از طریق اضافه کار و ورودی های جدید پر می شود.

در مجموع امسال از بابت نیروی انسانی شرایط بهتری نسبت به سال گذشته داریم و با پیش بینی‌های انجام شده از ابتدای مهرماه معلمان به صورت کامل در کلاس‌ها حاضر می‌شوند.

آمادگی آموزش و پرورش استان زنجان برای بازگشایی مدارس

ایرنا. کتاب های درسی از چه تاریخی بین دانش آموزان توزیع می شود ؟
همه ساله به طور میانگین حدود ۲ میلیون جلد کتاب درسی در بین دانش آموزان استان توزیع می شود که امسال آغاز توزیع کتاب در مدارس استان از ۱۸ شهریور خواهد بود.

تمهیدات لازم صورت گرفته تا کتابها در سریعترین زمان به دست دانش آموزان برسد.

ایرنا. امسال فرایند تهیه سرویس مدارس چه تغییری کرده است؟
از سال گذشته بر اساس بخشنامه وزارت کشور مسوولیت کامل سرویس‌های رفت و آمد دانش آموزان بر عهده شهرداری‌هاست و قیمت‌گذاری‌ها در این خصوص نیز توسط شورای اسلامی شهرها انجام می‌شود.

بر اساس این قانون مجموعه آموزش و پرورش از هرگونه عقد قرارداد با سرویس های رفت و آمد دانش‌آموزان منع شده و همه امور در این خصوص برعهده شهرداری هاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha