۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85591397
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تیر شکارچیان متخلف در چهارمحال و بختیاری به سنگ خورد

شهرکرد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از دستگیری شکارچیان متخلف و غیر مجاز در منطقه حفاظت شده خداآفرید استان خبر داد.

بختیار طاهری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده خداآفرید پس از شنیدن صدای شلیک، با همکاری ماموران نیروی انتظامی شهرستان اقدام به شناسایی و دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در این منطقه کردند.

وی گفت: در این راستا از متخلفان شکار غیرمجاز که در حال انتقال لاشه یک راس بز کوهی صید شده و ۲ عدد کبک دری به داخل خودروی خود بودند، دستگیر شدند که از متخلفان یک قبضه اسلحه و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.

طاهری گفت: متخلفان پس از دستگیری به همراه مکشوفات برای طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

وی با تقدیر و تشکر از ماموران نیروی انتظامی، پلیس ۱۱۰، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف‌زیست محیطی از طریق سامانه ۱۵۴۰ به صورت تلفنی گزارش دهند تا از بروز آن پیشگیری شود.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده خداآفرید با بیش از ۵۰ هزار هکتار وسعت در چهارمحال و بختیاری قرار دارد و از سال سال ۹۰ برای حفظ و حراست از گونه‌های جانوری و گیاهی نادر آن به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی و تصویب شده بود و آذرماه سال گذشته در جلسه شورای عالی محیط زیست به منطقه حفاظت شده ارتقا داده شد.

در این منطقه حفاظت شده بیش از ۶۲ گونه پستاندار، ۱۷۰ گونه پرنده، ۳۵ گونه خزنده، پنج گونه ۲ زیست‌، یک‌هزار و ۱۰۰ گونه گیاهی، ۹۰ گونه گیاهی انحصاری وجود دارد.

گونه‌های جانوری این منطقه شامل بز وحشی، پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای، کفتار راه راه، گربه وحشی، گرگ خاکستری، عقاب طلایی، کبک دَری و پوشش گیاهی این منطقه شامل لاله‌های واژگون، بُن‌سُر، باریجه، بلوط و گونه‌های مختلف دارویی از جمله گل برنجاس، گل گاوزبان، جزکوهی، گل الوانه، اندش، کنگر و گون است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha