شناسایی ۴۵ مرشد دانش‌آموز در خراسان جنوبی

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۵۲
کد خبر: 85594924
شناسایی ۴۵ مرشد دانش‌آموز در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح استعدادیابی دانش‌آموزان مستعد ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در مدارس استان ۴۵ مرشد نونهال شناسایی شدند که در حال آموزش رایگان هستند.

حجت‌الاسلام حامد مقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان جنوبی را به ورزش پهلوانی می‌شناسند و این ورزش بسیار مورد احترام مردم استان است.

وی با بیان اینکه در ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی به سنین پایه نونهالان و نوجوانان نگاه ویژه‌ای داریم اظهار کرد: طرح ملی ترویج فرهنگ و ورزش پهلوانی که مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری قرار دارد، با عنوان طرح شهید طوقانی در مدارس فعال است.

رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی یادآور شد: این طرح از سال گذشته با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در استان آغاز شد که در زمینه تربیت مرشد و ورزشکاران نونهال تاثیرگذار بوده و مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مربیان و مرشدهای ورزش زورخانه‌ای با حضور در مدارس دانش‌آموزان را با این رشته ورزشی آشنا و استعدادیابی می‌کنند.

مقری گفت: هدف از اجرای طرح مذکور توسعه فرهنگ ورزش پهلوانی، جوانمردی و فداکاری، تقویت و هدفمند کردن ورزش ‌صبحگاهی، تلفیق ورزش با معنویت، اخلاق و ذکر و نام مولا علی (ع)، آشنایی دانش آموزان با ورزش باستانی، شناسایی افراد مستعد برای شرکت در مسابقات زورخانه‌ای و کمک به ترویج و توسعه ورزش زورخانه‌ای به عنوان یک ورزش دارای هویت و تمدن اسلامی ایرانی است.

وی یادآور شد: نخستین مسابقات کشوری ورزش زورخانه‌ای در رشته‌های هنر مرشدی و میانداری به میزبانی استان قم در سال ۱۴۰۳ با مدال طلای نماینده خراسان جنوبی آغاز شد.

شناسایی ۴۵ مرشد نونهال در خراسان جنوبی

رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی ادامه داد: بیش از ۱۳۰ نفر از ۲۳ استان کشور در این مسابقات شرکت کرده بودند که طاها غفاری مرشد نونهال آینده‌دار استان با یک اجرای فنی توانست مدال طلای رشته مرشدی نونهالان کشور را از آن خود کند.

وی گفت: هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی در ادامه و تکمیل طرح شهید طوقانی برای اولین بار در کشور نسبت به تشکیل کانون دائمی مرشدان دانش آموز با هدف پشتوانه سازی برای آینده ورزش زورخانه‌ای استان اقدام کرده است.

مقری تاکید کرد: کارگاه‌های آموزشی رایگان برای مرشدان نونهالان و نوجوانان استان با حضور اساتید با تجربه و پیشکسوت ورزش زورخانه‌ای در محل کانون مرشدان دانش آموز به علاقمندان آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۰ زورخانه در مناطق شهری و روستایی استان فعال است افزود: خراسان جنوبی در زمینه زورخانه‌های روستایی جزو استان‌های پیشرو کشور بوده و در این زمینه چند زورخانه با مشارکت مردم روستا در حال احداث است که به زودی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ورزش‌های باستانی در دو بعد پهلوانی و اخلاقی، قهرمان تربیت می‌کند عنوان کرد: همه تلاش خود را در استان به کار گرفته‌ایم که این ورزش در هر ۲ بعد پیشرفت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha