۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85596062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۲۰۰ بیمار خاص از کمیته امداد زنجان خدمات دریافت کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سه هزار و ۲۰۰ بیمار خاص و افراد دارای سوء تغذیه در استان از خدمات این نهاد بهره مند شدند.

روح اله صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حمایت کمیته امداد از مددجویان دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج، افزود: از ابتدای تاسیس کمیته امداد، این نهاد، خدمات متنوعی را در حوزه بهداشت، درمان و بیمه ارائه کرده است.

وی اظهار داشت: یکی از خدمات ویژه این نهاد، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج بوده که در این باره نیز فعالیت‌‍ های متعددی صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مددجویان دارای بیمارهای صعب‌ العلاج کمیته امداد هم نیازمند و هم بیمار هستند، این نهاد در ابتدا تعریف بیماری صعب‌العلاج را مشخص و اعلام کرد که بیماری‌های پرهزینه و طولانی مدت، بیماری صعب‌العلاج است.

صالحی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۴۱۰ بیمار خاص و صعب العلاج و ۷۰۰ شخص دارای سوء تغذیه از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند، اضافه کرد: تعداد افرادی که از فرانشیز درمانی بهره مند شدند نیز هفت هزار و ۶۴۳ نفر بوده است.

وی افزود: از دیگر خدمات درمانی ارائه شده توسط کمیته امداد، واریز حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال، پرداخت کمک‌ هزینه‌های درمانی در قالب بیمه مکمل، کمک‌ هزینه نگهداری سالمندان در منزل، تامین تجهیزات درمانی مورد نیاز مددجویان و بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت است.

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر سالمند بوده و ۱۵ هزار و ۵۷۸ خانوار معادل ۵۶ درصد در روستاها زندگی می کنند.

۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

چهار هزار و ۹۳۰ فرزند محسنین هم اکنون تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و ۳۱ هزار و ۴۵۷ حامی در حال حاضر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha