۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۱
کد خبر: 85597722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: مسیر پیست اسکی سرعین آسفالت می‌شود

۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۱
کد خبر: 85597722
فرماندار: مسیر پیست اسکی سرعین آسفالت می‌شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار سرعین گفت: پیست اسکی آلوارس این شهرستان از جاذبه‌های گردشگری زمستانی است و عملیات آسفالت و بهسازی مسیر دسترسی اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری سرعین، باقر باقرزاده روز دوشنبه در بازدید از عملیات آسفالت و بهسازی راه دسترسی به پیست اسکی آلوارس سرعین اظهار کرد: بهسازی و آسفالت این مسیر به امتداد نزدیک به سه کیلومتر و عرض ۶ و نیم متر با قراردادی به مبلغ ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار از سوی پیمانکار مربوطه آغاز شده است.

وی با اشاره به این که حمل و نقل جاده‌ای به ویژه در مسیرهای گردشگری از اولویت‌های مهم در حوزه زیرساخت است ، ادامه داد: اقدامات قابل توجهی جهت افزایش کیفیت محورهای گردشگری سرعین انجام شده و تا تکمیل تمام مسیرهای منتهی به شهرستان ادامه خواهد داشت.

فرماندار سرعین تصریح کرد: جاذبه‌ها و مناطق گردشگری این شهرستان فقط به جذابیت‌های تابستانی منحصر نمی‌شود بلکه در فصل زمستان نیز پیست اسکی آلوارس و مراکز متعدد آبگرم سرعین مورد توجه علاقه‌مندان و گردشگران قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا ، پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری روستای آلوارس ، ۲۴ کیلومتری سرعین و در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در نیمه دوم سال پر از برف بوده و در حدود ۶ تا هشت ماه از سال مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.

آلوارس در دامنه جنوبی سبلان، پس از شمشک تهران دومین پیست اسکی معتبر ایران است و از نظر چشم‌اندازهای کم‌نظیر و هوای دلپذیر در تابستان و با داشتن پیست اسکی، از نقاط سیاحتی و تفریحی پرجاذبه ایران به شمار می‌آید.

شهرستان سرعین واقع در ۲۵ کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان با ده‌ها استخر و چشمه آب معدنی سرد و گرم، حمام‌های طبیعی، مناظر زیبا، آب و هوای دلپذیر، باغ‌های مصفا ، هتل‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی مجهز، پیست اسکی آلوارس و سایر جاذبه‌ها از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha