چهار نقطه خرم آباد از وجود ضایعاتی ها پاکسازی شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد گفت: چهار منطقه "سرباز، مازیار، اندیشه ۱۳ و فلک الدین" این شهر از وجود ضایعاتی ها و واحدهای جمع آوری زباله های خشک پاکسازی شد.

رضا ماجدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۱۶۰ واحد در مناطق مختلف شهر خرم آباد به جمع آوری و خرید و فروش غیر مجاز ضایعات مشغول بوده اند که به دستور دادستان و با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری در راستای حفظ سلامت مردم، جلوگیری از آلودگی و خرید و فروش اموال مسروقه در حال جمع آوری از سطح شهر هستند.

وی با اشاره به توقیف ۱۰ دستگاه از خودروهای حمل ضایعات با پیگیری معاونت خدمات شهری و همکاری سازمان مدیریت پسماند، واحد اجراییات و کلانتری افزود: در این راستا تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد از مجموع ضایعاتی های سطح شهر پلمب و جمع آوری شده است و عملیات جمع آوری توسط واحدهای گشتی شهرداری تا پاکسازی تمام نقاط آلوده ادامه خواهد داشت.

ماجدی با اشاره به اعلام هشدارهای جمع آوری به واحدهای ضایعاتی مسیر "پل ۹ دی" و "پارک آبشار طلایی" منطقه دره گرم عنوان کرد: چنانچه این واحدها اقدام به جمع آوری ننمایند شهرداری به دستور دادستان و با همکاری نیروی انتظامی طی هفته جاری در راستای جمع آوری و توقیف اموال آنها اقدام می کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد یادآور شد: این ضایعاتی ها زباله های خود را در رودخانه پل ۹ دی ریخته و برای شهروندان ایجاد مزاحمت می نمایند که شهرداری هر روز با اجاره ماشین آلات نسبت به پاکسازی رودخانه اقدام می نماید اما زباله ریزی مجددا از سوی این واحدها انجام می شود.

ماجدی با اشاره به اینکه شهرداری یک زمین چهار هکتاری در منطقه کمالوند را برای استقرار این واحدها قطعه بندی کرده است افزود: متاسفانه ادارات آب و برق تاکنون تعهدات خود را در این سایت اجرایی نکرده اند که انتظار می رود در این خصوص همکاری بیشتری داشته باشند تا سطح شهر هرچه سریعتر پاکسازی شود.

به گفته وی هرگونه خرید و فروش ضایعات در سطح شهر خرم آباد ممنوع بوده و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت و ماشین آلات توقیف شده نیز راهی پارکینگ خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ضایعات نوعی پسماند خشک هستند که شهرداری ها روزانه برای جمع آوری آنها هزینه هنگفتی را صرف می نمایند اما ضایعات فروشان با جمع آوری آنها باعث می شوند پیمانکاران رغبتی به سرمایه گذاری در خصوص اجرای طرح تفکیک زباله نداشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha