سه پروژه آموزشی و ورزشی در دهلران بهره‌برداری شد

ایلام-ایرنا- سالن چند منظوره شهر موسیان و ۲ زمین چمن مصنوعی در دبستان مولوی و دبیرستان عارف حسینی شهر دهلران با حضور نماینده مردم حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی و فرهنگی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها اظهار کرد: برای سالن ورزشی چند منظوره شهر موسیان در زمینی به مساحت ۳۲۵ متر مربع اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت، خیرین و اعتبارات ملی هزینه شده است.

«اسدالله چراغی» با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های ورزشی و آموزشی در راستای ایجاد فضای بانشاط برای دانش‌آموزان، افزود: برای ۲ زمین چمن مصنوعی مدارس دهلران نیز ۱۰ میلیارد ریال از محل طرح شهید سلیمانی، اعتبارات اداره کل آموزش و پرورش و کمک خیرین هزینه شده است.

وی بر ضرورت توسعه فضاهای ورزشی تاکید کرد و گفت: این فضاها نقش موثری در فراهم کردن زمینه برای ورزش جوانان و نوجوانان و به ویژه در مدارس دارند.

چراغی به موضوعات مهم آموزش و فرهنگ اشاره و اضافه مرد: تقویت زیرساخت‌های فضاهای آموزشی در استان یک ضرورت است و امروز حوزه جنوب باید در این مهم ویژه دیده شود و سهم دهلران از نفت و گاز باید بررسی شود.

علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این مراسم، از پیشرفت ۵۰ درصدی ۲ سالن ورزشی در دهلران و آبدانان خبر داد و گفت: ۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه‌ها هزینه شده و ۵۰ میلیارد ریال برای آن تکمیل نیاز است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۰ پروژه با ۴۵ کلاس تحویل آموزش و پرورش شده است.

سه پروژه آموزشی و ورزشی در دهلران بهره‌برداری شد

جلال حمره یادآور شد: کل اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.

فرماندار ویژه دهلران نیز از خیرین در ساخت این پروژه قدردانی کرد و گفت: باز هم نیازمند کمک و مساعدت خیرین و نیکوکاران در پروژه های زیرساختی فضاهای آموزشی این شهرستان هستیم.

لطیف صادقی ادامه داد: توجه به فضاهای آموزشی و ورزشی در دهلران نیازمند نگاه ویژه همه مسئولان و پیگیری ویژه نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی دهلران در ۲۲۰ کیلومتری مرکز استان ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha