اتحادیه جهانی دولت‌های اسلامی برای دفاع از مردم فلسطین تشکیل شود+ فیلم

تهران- ایرنا- استاد حوزه از ترکمن صحرا خواستار تشکیل اتحادیه جهانی دولت‌های اسلامی برای وحدت جهان اسلام و دفاع از کشورهای مظلوم به ویژه مردم مظلوم فلسطین شد. 

عصام‌الدین گوگلان در گفت‌وگو خبرنگار معارف ایرنا گفت: در یک سال اخیر شاهد جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و لبنان به ویژه کودکان و زنان در مساجد و حتی بیمارستان‌ها هستیم و اگر چه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه مقاومت همیشه حامی مظلومین بوده‌اند، ولی اگر بخواهیم به همان شوکت و عزت اسلامی برگردیم باید همه کشورهای اسلامی از عربستان و ترکیه گرفته تا افغانستان و پاکستان و همه کشورهای اسلامی دست به دست هم بدهند تا بتوانند با تشکیل اتحادیه جهانی علمای اسلامی و اتحادیه جهانی دولت های اسلامی از کشورهای مظلوم دفاع کنند.

وی افزود: علت اصلی این همه ظلم و جنایت علیه مردم فلسطین و غزه آن است که همه مسلمانان از آرمان اعتصام به حبل الله و آرمان امت واحده اسلامی به دور بودند. بسیاری از افراد در کشورهای اسلامی به ویژه دولت های این کشورها در زبان می گویند باید وحدت داشته باشیم ولی از این مقوله به دور هستند.

اتحادیه جهانی دولت‌های اسلامی برای دفاع از مردم فلسطین تشکیل شود+ فیلم
عصام الدین گوگلان، استاد حوزه اهل سنت

این استاد حوزه اضافه کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همیشه بر این مساله تاکید داشتند که با اتحاد امت اسلامی باید از کشورهای مظلوم دفاع کرد. بیش از ۵۰۰ نفر از علمای کشورهای اسلامی در کنفرانس وحدت شرکت کردند و امیدوارم علمای اسلامی بتوانند پیام کنفرانس وحدت را به دولت ها و مردم خود انتقال بدهند و در آینده شاهد پیروزی گروه های مقاومت اسلامی در دنیا باشیم.

اتحادیه جهانی دولت‌های اسلامی برای دفاع از مردم فلسطین تشکیل شود+ فیلم

به گزارش ایرنا، سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک با تاکید بر مساله فلسطین» با حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهوری و شخصیت های کشوری و لشکری و همچنین نخبگان و اندیشمندان کشورهای اسلامی پنجشنبه ۲۹ شهریور در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد. البته وبینارهای غیرحضوری این اجلاس از یکشنبه (۲۴ شهریور) آغاز شد و شنبه شب بیانیه پایانی این اجلاس منتشر شد.

در مجموع ۱۴۴ تن از علما و فرهیختگان خارجی از ۳۶ کشور در قالب ۹ وبینار و ۹۰ تن از علما و نخبگان فرهنگی در قالب ۶ وبینار سخنرانی کردند و امسال ۷۸ نفر از شخصیت های فرهیخته دینی و رسمیِ ۳۰ کشور که بیشتر آنان وزیر، مفتی، روسای سازمان های بین المللی یا در طراز معاونان این سه منصب هستند، در کنفرانس حضور پیدا کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha