مدیریت طرح‌های مرتع‌داری چهار هزار هکتار در شاهرود به بهره‌برداران واگذار شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: مدیریت اجرای طرح مرتع‌داری چهار هزار و ۳۹۱ هکتار طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداران در این شهرستان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسام الدین خالصی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از مراتع شهرستان شاهرود افزود: از ابتدای سال تاکنون چهار طرح مرتع‌داری در قالب چهار هزار و ۳۹۱ هکتار در این شهرستان واگذار شد.

وی با اشاره به واگذاری ۱۰ طرح مرتع‌داری طی سال گذشته در استان سمنان به بهره‌برداران، ابراز کرد: این مراتع به مساحت پنج هزار و ۸۶۰ هکتار به مجریان و بهره‌برداران واگذار شد.

رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزدداری استان سمنان اظهار کرد: این اقدام در راستای دستورالعمل شیوه‌نامه فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور نسبت به واگذاری طرح‌های مرتع‌داری انجام شد.

خالصی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مدیریت و حفاظت از مراتع است زیرا تا زمانی که مشارکت جوامع محلی نباشد، مدیریت مراتع دچار مشکل می شود.

به گزارش ایرنا، ۱۹۸ هزار هکتار از وسعت زمین‌های استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.

مراتع یکی از بسترهای رشد انواع گیاهان به عنوان ذخایر اصلی طبیعت از جمله گیاهان دارویی است. بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ گونه از گیاهان کشور دارای خواص دارویی، عطری و صنعتی هستند و استان سمنان واجد ۱۳۰ گونه گیاهان دارویی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha