۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85616559
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۳۵ درصد آب آشامیدنی شهر گنبدکاووس هدر می‌رود
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار گنبدکاووس از هدر رفت ۳۵ درصد آب آشامیدنی این شهر به سبب فرسودگی شبکه توزیع آن خبر داد و برلزوم تخصیص اعتبارات لازم از منابع ملی و استانی برای اصلاح ۹۰ کیلومتر شبکه فرسوده و جلوگیری از این میزان هدر رفت تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی دهرویه روز پنجشنبه در کمیته برنامه‌ریزی گنبدکاووس افزود: این شهرستان مرزی، عقب ماندگی‌های زیرساختی در بخش‌های گوناگون دارد که تنها با نگاه ویژه مدیران ملی و استانی و تخصیص منابع اعتباری مناسبت بخشی از آن قابل جبران است.

وی اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی گنبدکاووس باید عقب ماندگی‌های زیرساختی بخش خود را به‌درستی برای مدیران استانی و آنها نیز برای مقامات کشوری تبیین کنند تا با هم افزایی و تعامل یکدیگر، کمبودهای زیرساختی به حداقل رسیده و مشکلات مردم رفع شود.

دهرویه ادامه داد: کمبودهای زیرساختی در بخش آب آشامیدنی، برق، راه‌های ارتباطی، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و بنیاد مسکن روستایی بیش از سایر بخش‌هاست.

فرماندار: ۳۵ درصد آب آشامیدنی شهر گنبدکاووس هدر می‌رود

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی هم در این جلسه بیان کرد: با اصلاح شبکه‌های آب و برق و جلوگیری از هدر رفت انرژی میتوان بخشی از مشکلات مردم شهرستان را در این ۲ حوزه مهم زیرساختی رفع کرد.

عبدالحکیم آق ارکاکلی افزود: ۱۸ روستای بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس فاقد شبکه توزیع آب آشامیدنی است و به اهالی آنها با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: ضعف ولتاژ برق در روستاهای گنبدکاووس بویژه نوار مرزی یک معضل است که باید متولیان امر نسبت به رفع کمبودهای زیرساختی آب و برق مناطق روستایی و شهری این شهرستان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

آق ارکاکلی ادامه داد: شاخص عقب ماندگی‌های زیرساختی گنبدکاووس باید با نگاه ویژه مدیران ملی و استانی و نیز تخصیص منابع اعتباری مناسب برطرف شود.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی گنبدکاووس خواست تا بیشتر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند.

به گزارش ایرنا، در این جلسه همچنین روسای ادارات آب و فاضلاب، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس هم گزارشی از مسائل و مشکلات حوزه کاری خود ارائه کردند.

تخصیص اعتبارات ویژه برای اصلاح ۹۰ کلیومتر شبکه فرسوده آب شرب شهر گنبدکاووس جهت جلوگیری از هدر رفت ۳۵ درصدی آب، ضرورت افزایش اعتبارات آبرسانی سیار و کاهش هدر رفت آب روستایی جهت تعمیر و نوسازی تانکرهای آبرسانی و پرداخت حقوق آبداران، تخصیص اعتبار برای پروژه مجتمع آبرسانی فجر گنبدکاووس که با گذشت ۲ دهه از شروع عملیات اجرایی آن تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، وجود سه هزار متقاضی انشعاب برق در گنبدکاووس، ضرورت تخصیص اعتبار برای تکمیل تاسیسات نیروگاه برق هوتن، ضرورت افزایش سهم اعتبارات استانی بنیاد مسکن، ضرورت تخصیص اعتبار برای احداث بازارچه صنایع دستی، تکمیل موزه مردم شناسی و مرمت بنای گنبدقابوس از مهمترین مطالب مطرح شده توسط روسای چهار دستگاه اجرایی و خدماتی اشاره شده در این جلسه بود.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha