۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۲
کد خبر: 85616671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز خدمات جامع شهری گتاب بابل افتتاح شد

۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۲
کد خبر: 85616671
مرکز خدمات جامع شهری گتاب بابل افتتاح شد

ساری - ایرنا - مرکز جامع سلامت شهری گتاب با حمایت خیران بابلی با سرمایه گذاری افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال تکمیل و افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی مظفر پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل امروز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح بهداشتی اظهار کرد: این مرکز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۴۰ مترمربع و ساختمانی با زیربنایی به مساحت ۵۰۰ مترمربع با سرمایه گذاری افزون بر ۱۲۲ میلیارد ریال ساخته شد.

وی گفت: سه طبقه دیگر به همین مساحت نیز در طبقات فوقانی همین ساختمان، در حال ساخت است که به مرکز جامع پزشکی خانواده تبدیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: این طرح بهداشتی چهار هزار و ۱۴۱ خانواده برابر با جمعیت ۱۴ هزار نفری را تحت پوشش دارد.

مظفر پور افزود: این مرکز توسط خیّر محترم آقای حاج نادعلی یحیی‌زاده با مشارکت ۱۱۰ میلیارد ریالی و بخش دیگر توسط خانواده مرحوم حاج عبدالررزاق یحیی زاده با مشارکت ۱۲ میلیارد ریالی تکمیل و افتتاح شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: سه مرکز بزرگ بهداشتی درمانی ملاکلا، چهارشنبه پیش بابل و شهید آباد نیز با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی بزودی افتتاح خواهد شد.

مرکز خدمات جامع شهری گتاب در بابل افتتاح شد

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی بابل که در سال ۱۳۶۲ مجوز تاسیس دریافت کرد در سال ۱۳۶۴ نخستین گروه دانشجو را در این دانشگاه وارد شدند که این امر سبب شد تا این دانشگاه در بابل به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی در شمال کشور فعالیت خود را آغاز کند.

این دانشگاه دارای ۱۰ دانشکده و پژوهشکده شامل دانشکده پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی رامسر، دانشکده طب ایرانی، پردیس خودگردان، توانبخشی، بهداشت، پرستاری و مامایی و پژوهشکده سلامت می‌شود.

هفت بیمارستان شامل مرکز آموزشی درمانی شهید یحیی‌نژاد بابل، شهید بهشتی، آیت‌الله روحانی، کودکان امیرکلا، شهید رجایی بابلسر، مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه زهرا(س)، ۱۷ شهریور مرزیکلا و نیز ۲ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید مرکزی بابل و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید خوشرودپی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل قرار دارند. سالانه ۷۰ هزار بیمار در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری می‌شوند.

در حال حاضر این دانشگاه پزشکی در بابل بیش از چهار هزار ۳۰۰ دانشجوی داخلی و ۳۶۸ عضو هیأت علمی دارد که برای نخستین بار بیش از ۲۰ دانشجوی خارجی هم در این دانشگاه تحصیل خود را آغاز کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha