رتبه برترین دانشگاه علوم پزشکی کشور به کرمانشاه رسید

کرمانشاه- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی موسسه بین‌المللی تایمز ضمن کسب رتبه چهارم در بین تمام دانشگاه‌های ایران، رتبه اول دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه، دکتر قباد محمدی شامگاه پنجشنبه با اشاره به اعتبار موسسه بین‌المللی تایمز، یکی از معتبرترین موسسات رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، گفت: این رتبه‌بندی سالیانه بر اساس معیارهایی همچون کیفیت آموزشی، پژوهش، جذب دانشجویان بین‌المللی، و بهبود فضای خوابگاهی انجام می‌شود.

وی افزود: در رتبه‌بندی جدید این موسسه، دانشگاه آکسفورد انگلستان، دانشگاه ماساچوست آمریکا و دانشگاه هاروارد آمریکا به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم جهان را کسب کرده‌اند.

دکتر محمدی همچنین به موفقیت دانشگاه‌های ایرانی اشاره کرد و افزود: در میان دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه صنعتی شریف رتبه اول، دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه دوم، دانشگاه علم و صنعت ایران رتبه سوم، و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه چهارم را کسب کرده‌اند.

وی با تبریک به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تاکید کرد: این موفقیت در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بی‌سابقه است و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توانسته در میان تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جایگاه نخست قرار گیرد. دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه در پایان ضمن ابراز خرسندی از این دستاورد بزرگ گفت: این موفقیت حاصل برنامه‌ریزی‌های دقیق مدیریتی و تلاش‌های مداوم اعضای دانشگاه است. شکرگزاریم که این افتخار بزرگ نصیب استان کرمانشاه شد و امید است با ادامه این روند، موفقیت‌های بیشتری رقم بخورد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۱۰ دانشکده شامل دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی و مجتمع آموزشی اسلام آبادغرب دارد.

بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

اکنون ۶ هزار و ۴۰۰ نفر دانشجو در ۱۱۴ رشته در مقاطع مختلف در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۱۰۰ دانشجو خارجی می باشند. ۵۴۰ نفر عضو هیات علمی نیز کار تدریس دانشجویان را برعهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha