۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۵
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85624581
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جشنواره گردو در بخش ثمرین اردبیل برگزار شد

۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۵
کد خبر: 85624581
جشنواره گردو در بخش ثمرین اردبیل برگزار شد

اردبیل-ایرنا- نخستین جشنواره استانی گردو در بخش ثمرین شهرستان اردبیل با استقبال آحاد مختلف مردم، خانواده ها و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

اسلام عبدی بخشدار ثمرین شهرستان اردبیل روز جمعه در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت وگو با ایرنا، افزود: نخستین جشنواره استانی گردو با هدف معرفی این محصول مرغوب بومی و دیگر ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی استان، به ویژه این منطقه با مرکزیت و میزبانی بخش ثمرین برگزار شد.

وی گفت: در این جشنواره بیش از ۲۵ غرفه دایر شده و علاوه بر گردوی مرغوب استان، محصولات و مواد غذایی بومی منطقه و صنایع دستی نیز ارایه و برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی برگزار شد.

بخشدار ثمرین اظهار کرد: بخش ثمرین، ظرفیت بالایی در تولید گردو دارد و گردوی این بخش زبانزد خاص و عام است و هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی و فرهنگی منطقه و حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

بخشدار ثمرین با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم و خانواده ها از این جشنواره، بیان کرد: بیش از پنج هزار نفر در این جشنواره از سراسر استان و دیگر استان ها حضور داشتند به طوری که استقبال بیش از حد مردم و خانواده‌ها از این جشنواره باعث بروز ترافیک شد که از مهمانان عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت معابر، خیابان ها و کوچه های ثمرین این جشنواره نواقصی هم داشت که انشاالله سعی می کنیم در سال های آینده نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

جشنواره گردو در بخش ثمرین اردبیل برگزار شد

ثبت ملی جشنواره گردو ثمرین

بخشدار ثمرین گفت: جشنواره گردو ثمرین ثبت ملی شد و در سال های آینده این جشنواره به صورت ملی برگزار خواهد شد.

عبدی با بیان اینکه نخستین جشنواره گردو ثمرین با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، فرمانداری اردبیل، بخشداری، شهرداری و شورای اسلامی بخش ثمرین، دهیاران بخش و دستگاه‌های متولی برگزار شد، افزود: با تلاش و کوشش تمامی دستگاه های متولی این جشنواره ثبت ملی شد و در سال های آینده با شکوه بیشتری برگزار خواهد شد.

وی ایجاد شور و نشاط اجتماعی، معرفی ظرفیت ها و قابلیت های منطقه، توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذار و رونق اقتصادی منطقه را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت های بخش ثمرین انجام شده است، اظهار کرد: در تمامی حوزه ها از جمله آب، برق، راه و دیگر زیرساخت های بخش ثمرین اقدامات خوبی انجام شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل، چند اصله از کهنسال‌ترین درختان گردو و چنار ثمرین سال ۱۳۹۹ در فهرست آثار ملی به عنو ان میراث طبیعی کشور به ثبت رسید.

بخش ثمرین با مرکزیت شهری به همین نام در ۱۶ کیلومتری شهر اردبیل و در دامنه کوه سبلان شرایط اقلیمی مناسب برای کشاورزی و باغداری دارد.

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

استان اردبیل چهار هزار و ۲۰۰ هکتار باغ‌ها گردو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha