۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85626100
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ایجاد ۱۰ هزار کسب و کار خُرد و کوچک در همدان

۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
کد خبر: 85626100
ایجاد ۱۰ هزار کسب و کار خُرد و کوچک در همدان

همدان - ایرنا- مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: در راستای اجرای تعهدات اشتغال زایی استان در سالجاری ۱۰ هزار فرصت شغلی کسب و کار خُرد و کوچک در این استان ایجاد شده است.

یوسف شعبانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر حمایت از واحدهای صنعتی و تقویت ظرفیت های موجود استان اظهار کرد: برندسازی، ایجاد ارزش افزوده، افزایش دانش فنی، کمک به صادرات، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و سوق دادن به سمت تبلیغات در فضاهای مجازی می تواند به افزایش فروش و رونق بازار محصولات همدان کمک کند.

وی یادآوری کرد: ۲۱ هزار واحد صنفی کوچک زیر پنج نفر و ۴۰ هزار واحد خانگی و صنایع دستی یک نفره در استان دارای مجوز فعالیت است.

صنایع کوچک همدان نیازمند برندسازی است

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: صنایع کوچک همدان برای موفقیت در توسعه صادرات، نیازمند برندسازی است که در سفر حامد فروزان نماینده ویژه وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی به استان بر این موضوع تاکید شد.

شعبانی افزود: هم اینک محصولات شاخص استان مانند چرم، سفال و سرامیک، کشمش و مبل و منبت در قالب برندهای مختلفی تولید و عرضه می شود که باید یکسان سازی شود.

وی اظهار کرد: حمایت از کسب و کارهای کوچک مقیاس موجب افزایش مشارکت مردم در افزایش تولید می‌شود بنابراین تلاش این اداره کل تسهیل هرچه بیشتر فعالیت مشاغل خانگی است.

ایجاد ۱۰ هزار کسب و کار خُرد و کوچک در همدان

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: در این راستا با راه اندازی درگاه صدور مجوزها زمان صدور مجوزهای مورد نیاز به زیر ۲ هفته کاهش پیدا کرده است.

شعبانی خاطرنشان کرد: هزار و ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی (مستقل و پشتیبان) سال گذشته در این استان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان از افزایش ۵۵ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در سالجاری خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات مشاغل خانگی امسال استان را هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

شعبانی با اشاره به جذب ۸۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته گفت: هزار و ۸۵۸ طرح سال گذشته به بانک های عامل معرفی شد و بانک‌ها به هزار و ۳۰۰ طرح تسهیلات پرداخت کردند.

وی نقش مشاغل خانگی را در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد خانواده ها چشمگیر ارزیابی کرد و خواستار همکاری لازم تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با مشاغل خانگی برای آماده شدن طرح ها به منظور برخورداری از تسهیلات شد.

وی اظهار کرد: حدود ۳۰۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط ثبت شده است و در همدان بیشترین استقبال از طرح‌های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و تهیه ترشی و شوری و در بخش فرهنگ ساخت انیمیشن نیز از رشته های مشاغل خانگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha