نقش زنان روستایی در کاهش روند مهاجرت مورد توجه قرار گیرد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: زنان روستایی و عشایری به عنوان تصمیم گیرنده نقش موثری در کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مجتبی خیام نکویی امروز سه شنبه در نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین آیین ملی گرامیداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری افزود: ابتدای انقلاب اسلامی تولیدات بخش کشاورزی ۲۵ میلیون تن بود که اکنون به ۱۳۳ میلیون تن رسیده است و رشد ۴۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی اظهار داشت ۳۵۰ درصد این میزان تولید ناشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی سازمان تات و ۵۰ درصد آن ناشی از افزایش سطح زیر کشت است.

وی تصریح کرد: اگر نقش زنان روستایی به طور جدی مورد توجه قرار می‌گرفت ما امروز شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها نبودیم زیرا زنان روستایی تصمیم گیرنده در مهاجرت روستاییان به شهرها هستند.

خیام نکویی اظهار داشت: در ابتدای انقلاب اسلامی ۷۴ درصد مردم در روستاها و ۲۴ درصد در شهرها زندگی می‌کردند اکنون این رقم برعکس شده و ۷۶ درصد مردم در شهرها و ۲۴ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر این باور است که توسعه روستایی با بها دادن به نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری محقق می‌شود.

وی افزود: اگر در کشور ما کشاورزی شغل قلمداد می‌شد امروز شاهد رویدادهای خوبی در این بخش بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha