۴ آبان ۱۴۰۳، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85637806
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مردم از حیات وحش در فصل سرد محافظت کنند

۴ آبان ۱۴۰۳، ۸:۰۳
کد خبر: 85637806
مردم از حیات وحش در فصل سرد محافظت کنند

سنندج- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز گفت: کاهش دمای هوا به ویژه در ارتفاعات این شهرستان موجب پناه آوردن حیات وحش به مناطق روستایی و حاشیه شهرها می شود و انتظار می رود مردم در این شرایط از حیات وحش حفاظت کنند.

ایوب شریفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بارش نزولات آسمانی به ویژه برف و پایین آمدن دمای هوا بخصوص در ارتفاعات کوهستانی شهرستان، حیات وحش مناطق به منظور تامین غذا و فرار از سرما به قسمت‌های پایین دست کوهستان بویژه روستاها و حاشیه شهرها پناه می‌آورند.

وی افزود: پاییز فصل پرخطری برای حیات وحش است از یک‌ سو سرما و از و از سوی دیگر کمبود مواد غذایی سبب می شود زندگی این دسته مخلوقات خداوند بسیار آسیب پذیر شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز ادامه داد: این امر همکاری تمامی مردم و جوامع محلی را می‌طلبد تا با مراقبت و همکاری تلاش کنند که در این فصل از حیات وحش حفاظت و حمایت بیشترشود.

شریفی تاکید کرد: با توجه به قوانین سخت‌گیرانه و مجازات‌های تعیین شده در قانون شکار و صید که هرگونه شکار، زنده گیری، نگهداری و خرید و فروش گونه‌های حیات وحش ممنوع است و متخلفان از قانون و هنجارشکننان علاوه بر پرداخت ضرر و زیان ناشی از شکار غیرمجاز به لحاظ کیفری نیز تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

وی با تشکر از دوستداران حیات وحش و همچنین همیاران محیط زیست که یاور و پشتیبان سازمان حفاظت محیط زیست هستند، بیان کرد: همواره افرادی فرصت طلب هستند که از این شرایط برف و کولاک و سرما برای شکار حیوانات استفاده می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف و تعرض (تخلفات شکار، حیات وحش آسیب دیده یا زنده گیری)، مراتب را با قید فوریت به اداره محیط زیست شهرستان سقز وپاسگاه‌های محیط زیست منطقه و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

از دوشنبه هفته جاری موج سرما وارد استان به ویژه شهرستان های سقز، دیواندره، بیجار و بانه شده است و در مناطق مرتغع برخی از این شهرستان ها هم بارش برف و کولاک داشته ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha