۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85638033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تنها راه نجات اصفهان، گام برداشتن در حوزه فناوری‌های نوین است

اصفهان -ایرنا- استاندار اصفهان گفت: اصفهان از بسیاری از آسیب‌ها رنج می‌برد، کلید موفقیت استان اصفهان، گام برداشتن به سمت فناوری‌های نوین است تا به جایگاه علم و فناوری حقیقی خود در کشور دست یابد.

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی‌نژاد در دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان که پنجشنبه در هتل عباسی اصفهان برگزار شد اظهار کرد: اصفهان با مصائب مختلفی رودرو است و از این رو هر آنچه که در توان داشته باشیم به میدان می‌آوریم تا با حمایت از مجموعه‌های خلاق اصفهان، این استان را به استانی «دانش پایه» تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در همه ادوار مهد تمدن، خاستگاه هنر و زیستگاه مردان و زنان علم و دانش بوده است، گفت: اصفهان از دیرباز بسیاری از نوابغ را در قلب خود جای داده است و بر این مهم می‌بالد.

استاندار اصفهان افزود: این شهر تاریخی همواره با هوش مثال زدنی مردمان خود، کانون گرم و تابنده فرهنگ و تمدن اسلامی بوده و در طول حیات چندهزارساله خویش جهانی را غرق در نور و معنویت ساخته است.

جمالی‌نژاد افزود: بایستی اذعان داشت که جان مایه حیات اصفهان هنر، هنر و هنر است و این هنر نشأت گرفته از هوش مثال‌زدنی و ایمان والای معنوی هنرمندان، معماران و فرهیختگان آن است.

استاندار اصفهان گفت: باتوجه به پیشرفت‌های چشمگیر هوش مصنوعی در سطح جهانی، این فناوری نوظهور در اصفهان نیز جایگاه خود را پیدا کرده است.

وی افزود: اصفهان با برخورداری از موهبت دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر و نیروی انسانی خلاق می‌تواند در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، علم و فناوری تحولی نو را رقم زند.

وی اضافه کرد: هوش مصنوعی می‌تواند بهینه سازی فرایند تولید، کیفی سازی محصولات، پیش‌بینی و مدیریت زنجیره تامین، حفظ محیط زیست، نظارت بر آلودگی آب و هوا، مدیریت پسماند، حفاظت از آثار تاریخی، توسعه صنعت گردشگری و بازاریابی هدفمند را رقم بزند.

استاندار اصفهان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در یادگیری و استفاده از این فناوری گفت: بر این باور هستم که توسعه هوش مصنوعی و تربیت نیروهای متخصص آن، فرصتی طلایی برای اصفهان است تا بیش از پیش زمینه تبیین ظرفیت‌ها و گنجینه‌های این دانشنامه هنر و معماری ایرانی اسلامی را فراهم سازد.

به گزارش ایرنا، دومین رویداد هوش مصنوعی به همت بنیاد نخبگان استان و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اصفهان برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این رویداد، همرسانی و ارائه ظرفیت‌ها و آخرین توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و بین‌المللی در حوزه هوش مصنوعی با حضور نمایندگان صنایع، واحدهای اقتصادی بزرگ و شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر است.

نخستین رویداد هوش مصنوعی اصفهان سال ۱۴۰۲ در کنار برنامه جایزه مصطفی(ص) برگزار شد و حدود چهار هزار نفر در آن شرکت کردند.

هوش مصنوعی (Artificial intelligence) شبیه‌سازی فرآیندهای هوش انسانی توسط ماشین‌ها بویژه سیستم‌های رایانه‌ای است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha