۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 80428946
T T
۰ نفر

دزفول در عاشوراي حسيني غرق در عزا و ماتم است

۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 80428946
دزفول در عاشوراي حسيني غرق در عزا و ماتم است

دزفول- دل سوختگان حسيني در دزفول در عاشوراي حسيني با راه اندازي دسته جات سينه زن و زنجير زن به سوگواري و عزاداري پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عزاداری و سوگواری مردم دزفول بعد از اقامه نماز صبح روز عاشورا در مساجد ؛ حسینیه ها و تكایا به رغم بارش باران در ساعات اولیه صبح ، آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دل سوختگان حسینی در دزفول در روز عاشورا همچون سالهای گذشته از مناطق مختلف این شهر در قالب دسته جات سینه زن و زنجیر زن به سمت آستان ' روبند ' به حركت در آمده و عزاداری می كنند.

حضور عاشقان و دل سوختگان آقا ابا عبدالله الحسین (ه) در مسیر حركت هیات ها در دزفول به حدی است كه بسیاری از دسته جات عزادار در طول مسیر متوقف شده و امكان حركت آنها به دلیل ازدحام عزاداران نیست.

حركت دسته جات سینه زن و زنجیر زن به سمت آستان رودبند در دزفول تا اذان ظهر ادامه داشته و دسته جات عزادار در طول مسیر نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه می كنند.

بعد از اقامه نماز ظهر عاشورا ، حركت دسته جات عزادار از محلات و مناطق مختلف شمال شهر دزفول به سمت جنوب این شهر آغاز و تا بعد از اذان مغرب همچنان ادامه دارد.

حركت كاروان اسرای حسینی در طول مسیر عزاداری در دزفول ، سوگ و ماتم عزاداران را دو چندان كرده و عاشقان حسین (ع) با سوز و آه حركت این كاروان را دنبال می كنند.

دزفول در عاشورای سال 1434 هجری قمری شاهد برگزاری عزاداری است كه بی سابقه بوده و تعداد دسته جات سینه زن و زنجیر زن نسبت به سالهای گذشته بیشتر شده است.

امروز در هر كوی و برزن در دزفول صدای یا حسین (ع) به گوش می رسد.

كودكان ، پیرمردان ، پیر زنان ، نوجوانان و جوانان با شور و حال حسینی در مراسم عاشورای دزفول حضور یافته و عزاداری می كنند.

در شهرهای دز آب ، میانرود ، صفی آباد و شهر سالند نیز آیین عزاداری عاشورای حسینی با حضور ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت از صبح روز عاشورا آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در شوش دانیال نیز آیین دسته جات عزادار از مناطق مختلف شهر به سمت آستان حضرت دانیال نبی به حركت در آمده و عزاداری می كنند.

گزارش دریافتی از شهر اندیمشك نیز حاكیست اقشار مختلف مردم شهر هزار شهید در عاشورای حسینی در سوگ شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش در صحرای كربلا به سوگ نشسته و عزاداری می كنند.

648/