۳ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۳۲
کد خبر: 80468251
T T
۰ نفر
گيلاني ها هوشمندي و ولايتمداري خود را در هشتم دي در انقلاب ثبت كردند

رشت - فرماندار رشت گفت: گيلاني ها هوشمندي و ولايتمداري خود را در حركتي حماسي در هشتم دي 88در تاريخ انقلاب ثبت كردند.

به گزارش ایرنا، ' سید ولی الله عظمتی' روز یكشنبه در جلسه هماهنگی بزرگداشت حماسه هشتم دی در این شهرستان اظهار كرد: مردم انقلابی گیلان با حضور پرشور خود در هشتم دی ماه سال 88 حماسه ای باشكوه در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران خلق كردند.

وی با اشاره به حركت مردم ایران اسلامی در 9 دی ماه سال 88 افزود: حركت خودجوش و عظیم ملت ایران بار دیگر نقش بی بدیل رهبرمعظم انقلاب در خنثی كردن توطئه دشمنان را در تاریخ كشور ماندگار كرد.

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت گرامیداشت هشتم دی خاطر نشان كرد: حضور پرشور مردم در این روز پاسداشت حماسه ای عظیم در حفظ آرمان های بلند انقلاب اسلامی ایران است .

عظمتی با اشاره به اینكه تاریخ پرافتخار پیروزی انقلاب اسلامی ایران حوادث زیادی را پشت سرگذاشته است، ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و توطئه های منافقان در ابتدای پیروزی انقلاب نمونه ای از توطئه های دشمنان انقلاب بوده كه ملت همیشه در صحنه ایران در برابر آن ایستاده است.

وی با اشاره به فتنه 88 تصریح كرد: این فتنه مانند همه توطئه های دشمنان نظام با هوشیاری مردم، تدبیر و هدایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ناكام ماند.

فرماندار رشت افزود: مردم دیندار ایران اسلامی با تاسی از نهضت عاشورا در برابر فتنه دشمنان نظام نقش عاشورایی خود را به تصویر كشیدند.

عظمتی با اشاره به پیشگامی مردم گیلان در خلق این حماسه تاریخی گفت: مردم گیلان با حضور به موقع خود در هشتم دی ولایتمداری خود را در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی ثبت كردند.

به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت هشتم دی ماه با حضور پرشور مردم در میدان شهدای ذهاب شهرستان رشت برگزار می شود.

9دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.ك/2

7292/ 603