۱۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۸:۲۰
کد خبر: 81104800
T T
۰ نفر
نمك آبرود چالوس با مناظرطبيعي زيبا و امكانات تفريحي متنوع  گردشگران  را انتظار مي كشد

نوشهر - ايرنا - مجتمع تفريحي و گردشگري نمك آبرود چالوس با مناظرطبيعي زيبا منحصر بفرد و امكانات تفريحي متنوع، محيطي جذاب و ديدني را پيش روي گردشگران داخلي و خارجي به نمايش مي گذارد.

اين مجتمع گردشگري كه در فاصله 12 كيلومتري جنوب غربي شهر چالوس با گستره حدود 650 هكتار از شمال به درياي خزر و جنوب به رشته هاي كوه هاي البرز وصل است كه علاوه بر برخورداري از موقعيت بي نظير آب وهوايي و جغرافيايي همچون نزديكي دريا، جنگل و كوهستان با وجود امكانات تفريحي و رفاهي متنوع در همه روزها بويژه درنيمه اول سال پذيراي ميليون ها گردشگر داخلي و خارجي است.

جنگل هاي مشرف به مجتمع نمك آبرود با قدمتي 2 ميليون ساله به مادر جنگلهاي اروپا نيزمعروف است از نظر اكولوژي و تاريخ طبيعي از اهميت بسيار زيادي برخوردارند منطقه مناسبي جهت حضور گردشگران علاقه مند به زيست شناسي، جنگل، ديرينه شناسان و ساير محققان به علت قدمت و منحصر بودن گونه هاي آن، مشتاق بازديد مي‏باشند است و از طرفي هم 200 هكتار بوستان هاي جنگلي شمشاد در قسمت شمالي آن چشم هر بيننده اي را خيره و بر جذابيت اين مجتمع مي افزايد.

در حاشيه جنوب شرقي اين مجموعه 2 خط تله كابين كه يكي از آنها مرتفع ترين تله كابين كشور است كه در سال 1372 با تلاش كارشناسان ايراني احداث و به بهره برداري رسيده است قرار دارد و بازديدكنندگان در مدت 12 دقيقه با تله كابين مي توانند به ارتفاع 970 متري قله كوهستان مدوبن كه اشراف بر منظره زيباي پانوراماي جنگل و درياي خزر برسند.

گردشگراني كه قصد ديدن مناطق بالادست قله مدون را دارند دماي هوا حدود 10 درجه سانتي گراد كمتر نسبت به مناطق پايين دست را شاهد خواهند بود و از امكاناتي نظير استراحتگاه هاي مناسب، سرويس بهداشتي، آلاچيق، اماكن پذيرايي و ديگر مراكز خريداري كه خاطره دل انگيزي را براي مسافران به همراه دارد بهره خواهند برد.

ديگر امكانات تفريحي و رفاهي جهت گردشگران باغ حيوانات، باغ پرندگان، آكواريوم، آكواليون، رودخانه و درياچه مصنوعي، جزيره مصنوعي، سينما 4 بعدي، رستوران، مراكز خريد، بازارچه محلي، تفرجگاه ساحلي، كلبه هاي چوبي، كلوپ هاي تفريحي، فضاهاي ورزشي،صنايع دستي و عكاسي محل هاي برپايي چادرهاي اقامتي و فضاهاي جنگلي اين مجتمع مي باشد كه گردشگران مي توانند در جوي دوستانه لحظه هاي لذت بخش و شاد را سپري كنند.

سورتمه سواري، پينت بال، تنيس روي ميز، زمين تنيس، پيست دوچرخه سواري، زمين اسكيت، قايقراني پارويي، برج ديده باني، مسيرهاي اسب سواري، پاورهنگ گلايدر و اسكاي واكر، شهر بازي كودكان، پرواز با هواپيماي 2 نفره، باشگاه تيراندازي، كارتينگ نيز از قابليت هاي ورزشي اين مكان تفريحي است كه دركنار ديگر ظرفيت هاي تفريحي و رفاهي ورود گردشگران زيادي براي گذراندن اوقات خوشي به اين مجتمع موجب مي شود.

مديرعامل شركت عمران و مسكن شمال روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا گفت: نمك آبرود با برخورداري از بهترين روشهاي شهرسازي و بهره گيري از كليه امكانات رفاهي و خدماتي در بهترين نقطه شمال كشور به عنوان قطب مهم گردشگري شناخته مي شود.

' عبدالرسول دهقان ' تله كابين نمك آبرود را به عنوان يكي از پرطرفدارترين بخش هاي اين مجموعه گردشگري نام برد و افزود: تله كابين با طي مسافتي به طول 2 هزار و100 متر، گردشگران را به قله مدوبن كه شاهكار خلقت و نظام آفرينش است، هدايت مي كند.

وي ادامه داد: اين تله كابين از ديدني ترين و استثنايي ترين تله كابين هاي جهان است و ويژگي هايي نظير40 كابين با پايه هاي عظيم و مرتفع كه بلندترين آن چهل وپنج متر ارتفاع دارد و در طول مسير آن تا قله مدوبن ، گردشگران با چشم اندازي زيبا از جنگل هاي سرسبز و دريا كه بسيار دل انگيز و روح نواز است مواجه مي شوند كه در جهان كم نظير است.

مديرعامل شركت عمران و مسكن شمال تصريح كرد: در قله مشرف به انتهاي خط دو تله كابين چهار پديده زمين‌شناسي با توجه به تاريخ اساطير ايران نظر كار‌شناسان را جلب كرد كه ابتدا خود چاله ديو حمام بود كه در واقع يك پديده خارق العاده زمين‌شناسي خاص به شكل يك گودال با ديواره‌هاي كاملا صاف و عمودي با صخره‌هاي سفيد رنگ و پوشش خزه‌اي به قطر ۳۵مترو عمق۳۰‌متر كه بر اساس افسانه‌هاي محلي آن را به خزينه‌اي براي حمام ديوان مازندران تشبيه كرده و مشخصات آن نشان مي‌دهد كه اين پديده زمين‌شناسي از فرسايش مستمر نيست.

وي داستان سازي در مورد اسطوره ها و نماد هاي فرهنگي يكي از اقدامات مهم و راهبردي در صنعت گردشگري دانست و اظهار داشت: وجود دو چاه عميق درجنگل مشرف به مجتمع كه به غار‌هاي افقي ديگري منتهي مي‌شود و در افسانه‌هاي اساطيري شباهت زيادي به افسانه چاه پريان يا مكاني براي سفر به سرزمين پريان را دارد نيز نقش بسزايي در جذب گردشگران به وي‍‍ژه خارجي مي تواند در آينده داشته باشد.

شهرستان چالوس با بيش از 130 هزار نفر جمعيت سالانه پذيرايي ميليون ها مسافر و گردشگراست.ك/4

1295/402