۲۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۹:۲۵
کد خبر: 81120680
T T
۰ نفر
افزون بر 85هزار تماس مردمي با دفتر نظارت همگاني پليس فارس

شيراز-ايرنا- رييس بازرسي فرماندهي انتظامي استان فارس گفت: پارسال شهروندان مركز اين استان 85 هزار و 60 مورد تماس با دفتر نظارت همگاني پليس فارس(197) داشته اند كه اين رقم در مقايسه با سال قبل ان دوهزار مورد افزايش داشته است.

به گزارش ايرنا،سرهنگ ناصر كشاورز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزايش تماس هاي مردمي با دفتر نظارت همگاني پليس فارس را نشان از اعتماد بيشتر مردم به پليس دانست و افزود: 20 درصد از اين تماس ها قابل رسيدگي و شامل درخواست، پيشنهاد، شكايت، ‌انتقاد و تقدير و تشكر بوده است.

وي با بيان اينكه تماس هاي قابل رسيدگي در سال 92 به نسبت سال91 به ميزان 20 درصد افزايش داشته گفت: 16درصد از كل تماس هاي برقرار شده با دفتر نظارت همگاني پليس فارس در رابطه با مشاوره و راهنمايي بوده است.

سرهنگ كشاورز اضافه كرد: اين تماس ها به صورت ارتباط تلفني شهروندان با شماره (197) با دفتر نظارت همگاني، پيام هاي واصله از صندوق پستي (197)، مراجعه حضوري به دفتر نظارت همگاني بوده و برخي از اين موارد نيز از طريق انتقال مطالب توسط ناظرين دفتر نظارت همگاني صورت گرفته است.

اين مقام مسوول با بيان اينكه در سال 92 در اين تماس ها سهم انتقاد از عملكرد پليس به نسبت سال 91 كاهش و سهم تقدير و تشكر، پيشنهاد و درخواست افزايش داشته اظهار كرد: با توجه به رويكرد مردمي محور و اجتماعي محور پليس انتظار مي رود اين روند ادامه داشته باشد.

وي يكي از دلايل استقبال شهروندان از مراجعه به دفتر نظارت همگاني (197) را حضور فرمانده ارشد انتظامي استان در اين دفتر و پاسخگويي به شهروندان عنوان كرد و گفت: در سال 92 فرمانده انتظامي فارس 60 جلسه ديدار با مردم را در (197) داشته اند كه در اين ديدارها تعداد پنجهزار و 636 نفر از شهروندان با ايشان ديدار و مطالبات انتظامي خود را بطور مستقيم با وي درميان گذاشته اند.

سرهنگ 'كشاورز' گفت: روزهاي دوشنبه هر هفته معاونان و روساي پليس هاي تخصصي فرماندهي انتظامي فارس در پاسخگويي مستقيم به شهروندان در دفتر نظارت همگاني پليس فارس واقع در خيابان شوريده شيرازي ، فرمانده انتظامي فارس را همراهي مي كنند.ك/2

7374/ 667