۱۱ آذر ۱۳۹۳، ۸:۴۵
کد خبر: 81409772
T T
۰ نفر
كاروان پياده انصارالحسين از مشهد به شهرضا در جنوب اصفهان رسيد

اصفهان – ايرنا - كاروان انصارالحسين(ع) در مسير مشهد به كربلا، پس از يك ماه پياده روي، عصر دوشنبه به شهرضا در جنوب استان اصفهان رسيد و مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت.

مسئول كاروان پياده انصارالحسين(ع) به خبرنگار ايرنا گفت: اعضاي اين كاروان حركت خود را از روز نهم آبان از مجتمع بقيه‌الله الاعظم مشهد آغاز كردند و تا 12 روز ديگر از مرز شلمچه به كربلاي معلي مشرف مي شوند تا در تجمع جهاني شيعيان و دوستداران اهل بيت(ع) در روز اربعين در كنار مرقد مطهر حضرت امام حسين(ع) حضور يافته و در روز 28 صفر نيز زائر امام علي(ع) باشند.

«علي حقيرپور» تعداد اعضاي اين كاروان را 66 نفر اعلام كرد و افزود: از جوان 14 ساله تا پيرمرد 74 ساله و يك روشندل 44 ساله در اين كاروان حضور دارند و برخي از اعضا براي بار دوازدهم به صورت پياده به حرم مطهر امام حسين(ع) مشرف مي‌شوند.

حقيرپور گفت: زنده نگه داشتن قيام عاشورا و ياد امام حسين(ع) ، اشاعه و ترويج فرهنگ حسيني ، احياي امر به معروف و نهي از منكر، اعلام اطاعت محض از رهبر معظم انقلاب، تجديد ميثاق با شهداي هر كوي و برزن و دعا و صلوات براي ظهور آقا امام زمان (عج ) از مهمترين اهداف حركت اين كاروان است.

وي گفت: اين كاروان با حدود 40 كيلومتر پياده‌روي روزانه پس از گذشت 56 روز به كربلاي معلي و حرم مطهر امام حسين(ع) مي‌رسد.

حقيرپور افزود: اين چهاردهمين سفر در سيزدهمين سال شكل گيري كاروان انصارالحسين است كه با پاي پياده به به حرم مطر امام حسين عليه السلام انجام مي شود.

مسئول كاروان پياده انصارالحسين(ع) با بيان اينكه اعضاي اين كاروان به شوق زيارت حرم سيدالشهدا (ع) مسير 2000 كيلومتري را طي مي كنند، گفت: اين كاروان پس از عبور از پنج استان خراسان رضوي، خراسان جنوبي، اصفهان، چهارمحال و بختياري و خوزستان به كشور عراق وارد مي شوند.

حقيرپور افزود: براي تأمين هزينه‌هاي اين سفر، هر يك از اعضاي كاروان حدود دو ميليون تومان به صورت شخصي پرداخت كرده‌اند.

اعضاي اين كاروان پس از زيارت آستان مقدس شاهزاده سيد علي اكبر(ع) و شاهرضا(ع) از برادران امام رضا(ع) و تجديد ميثاق با شهداي شهرضا و سردار بزرگ خيبر »حاج محمد ابراهيم همت» در خيابان هاي اصلي شهرضا به عزاداري پرداختند.

برنامه پاياني اين كاروان عزاداري در بيت الاصغر شهرضا بود كه پس از نماز مغرب و عشا برگزار شد.

اعضاي اين كاروان در مسير كربلا، پس از يك شب استراحت، صبح سه شنبه حركت خود را به سمت شهر دهاقان آغاز كردند.

شهرستان شهرضا در 80 كيلومتري جنوب اصفهان و در حدود 1300 كيلومتري مشهد واقع است.

پ/7144/ 607