۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۸:۴۰
کد خبر: 81481889
T T
۰ نفر
برای توسعه كشور مجموعه آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد

زنجان - ایرنا - رییس شورای هماهنگی موسسات غیرانتفاعی منطقه سه كشور گفت: برای توسعه كشور مجموعه آموزش عالی اعم از دولتی، نیمه دولتی، غیردولتی و غیرانتفاعی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، جابرصادقی روز سه شنبه در شورای موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیردولتی منطقه سه كشور افزود: موسسین مراكز غیر انتفاعی و غیر دولتی به عنوان سرمایه های علمی و مدیریتی كشور محسوب شده و در راستای توسعه باید از این گروهها حمایت شود.

وی با اشاره به اینكه تربیت علمی و آموزشی در دانشگاهها مورد توجه است، افزود: سرانه فرهنگی موسسات مذكور پایین است.

رییس شورای هماهنگی موسسات غیر انتفاعی منطقه سه كشور گفت: در زمان حاضر 363 موسسه غیر انتفاعی آموزش عالی با 22 هزار نفر كاركنان اعم از اعضای هیات علمی، هیات علمی مدعو و كارمند در سطح كشور فعالیت می كنند.

صادقی ادامه داد: از سال 1362 تا 84 ، 71 موسسه غیر انتفاعی و غیر دولتی در كشور ایجاد شده بود كه متاسفانه با بی تدبیری های صورت گرفته از سال 1384 به بعد شاهد تاسیس 286 موسسه غیر انتفاعی و غیر دولتی در كشور هستیم كه این بیانگر بی برنامگی در این حوزه است.

وی یادآورشد: در تقسیم‌بندی اتحادیه موسسات آموزش عالی غیردولتی كشور منطقه سه شامل پنج استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، كردستان و زنجان با 39 موسسه است.

رییس شورای هماهنگی موسسات غیر انتفاعی منطقه سه كشور برلزوم استفاده از ظرفیت علمی و آموزشی موسسات فوق در زمینه توسعه و پویایی جامعه تاكید كرد و گفت: باید با اتخاذ تدابیر لازم زمینه برای فعالیت بیش از پیش موسسات غیرانتفاعی در كنار سایر مراكز علمی و آموزشی دولتی و نیمه دولتی فراهم شود.

7318/596