۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۵۹
کد خبر: 81532017
T T
۰ نفر
توزيع 70هزار اصله نهال مثمر در مركز تحقيقات كشاورزي استان سمنان آغاز شد

شاهرود - ايرنا - رييس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان سمنان گفت: توزيع 70 هزار اصله نهال مثمر در اين مركز آغاز شد.

عليرضا توكلي روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تعداد درخت در فصل كاشت نهال(دهم تا 29 اسفند)در اختيار كشاورزان منطقه گذاشته مي شود.

وي نهالهاي توليدي را زردآلو، آلو، هلو، شليل، سيب، گردو، انگور، گلابي، بادام، آلبالو و گيلاس ذكر كرد.

توكلي با اشاره به اينكه قيمت نهال هاي توليدي تفاوتي با نهال ساير نهالستان هاي منطقه ندارد، گفت: كيفيت، سلامت بالا و رعايت اصول فني براي تهيه انواع نهال ها متناسب با منطقه سبب اعتماد و استقبال كشاورزان از نهال هاي توليدي شده است .

رييس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان تاكيد كرد: نهال هاي توليدي تحت نظارت واحد استاني موسسه ثبت،گواهي بذر و نهال تهيه شده و داراي گواهي كنترل سلامت است .

مركز ياد شده در سال 1349 به منظور پاسخگويي به نياز هاي تحقيقاتي بخش كشاورزي استان سمنان در شهرستان شاهرود(قطب كشاورزي استان) تاسيس شد.

هم اكنون در اين مجموعه 25 نفر محقق با گرايش هاي تخصصي مختلف در قالب چهار بخش تحقيقاتي و سه ايستگاه تحقيقاتي با اجراي پروژه هاي پژوهشي مشغول به كار هستند.

توليد نهال هاي اصلاح شده درختان مثمر و تكثير بذور اصلاح شده محصول زراعي از جمله گندم، جو و ... از ديگر فعاليتهاي مركز است.ك/3

2181/2047/