نوشهر جذاب ترين شهر مازندران براي اقامت مسافران در تعطيلات نوروز بود

نوشهر - ايرنا - رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نوشهر از ثبت بالاترين آمار اقامت مسافران نوروزي مازندران در اين شهرستان خبر داد.

مهدي اسحاقي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت كه در تعطيلات نوروزي سال جاري يك ميليون و 379 هزار نفر شب اقامت مسافر و گردشگر در نوشهر ثبت شد.

وي گفت : بيشترين ثبت آمار بازديد مسافران و گردشگران در شهرستان نوشهر از مجموعه سي سنگان، سيترا، سد خاكي آويدر و موزه مردم شناسي كندلوس بوده است.

رييس اداره ميراث فرهنگي نوشهر با بيان اينكه خدمت رساني در تاسيسات گردشگرپذيري دائم و موقت نسبت به سال گذشته از شرايط بهتري برخوردار بوده ، از توزيع بيش از 50 هزار اقلام تبليغاتي در اين مدت خبر داد.

وي گفت : در تعطيلات نوروزي امسال دو اكيپ كارشناسان نظارت از سوي اداره ميراث فرهنگي بر تاسيسات گردشگري به طور مستمر و فعال نظارت داشتند و در مجموع 326 مورد بازيد از اين مكان ها صورت گرفت كه به 26 مورد تشويق و 35 مورد تذكر منجر شد.

دبير ستاد اجرايي خدمات سفر نوشهر با اشاره به داير شدن نمايشگاه ملي صنايع دستي در اين شهرستان و با بيان آنكه صنايع دستي 20 استان كشور در اين نمايشگاه به معرض نمايش گذاشته شده بود ف گفت : بيش از 120هزار نفر از اين نمايشگاه بازديد كردند.

وي با اشاره به افزايش مدت ماندگاري و اقامت مسافران در شهرستان نوشهر ، افزود : مدت اقامت در تاسيسات گردشگري و اقامتي نوشهر از يك شب در گذشته به دو شب در تعطيلات نوروزي امسال افزايش يافت.

اسحاقي همچنين از افزايش 20 درصدي اقامت مسافران نوروزي در نوشهر خبر داد.ك/3

1295/1654