۹ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۲۶
کد خبر: 81741486
T T
۰ نفر

377اثر به جشنواره منطقه اي شعر محلي در اردل رسيد

۹ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۲۶
کد خبر: 81741486
377اثر به جشنواره منطقه اي شعر محلي در اردل رسيد

شهركرد-ايرنا-مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري،از دريافت 377 اثر از سوي دبيرخانه جشنواره شعر محلي ' تمداربيت' در شهرستان اردل خبر داد.

جواد كارگران دهكردي،روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود:اين تعداد از از 111 شاعر محلي سرا به دبيرخانه جشنواره در شهرستان اردل ارسال شده است.
وي افزود:از اين تعداد 97 اثرآييني،128 اثر آزاد و 135 اثر در بخش فارسي است.
به گفته وي،نهمين جشنواره ادبي شعر گويشي منطقه اي تمداربيت با حضور شاعران مناطق زاگرس نشين ايران در چهارمحال و بختياري برگزار مي شود.
وي افزود:معاونت فرهنگي هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در راستاي سياست هاي راهبردي وزارتخانه و اهتمام به پاسداشت و ارتقاي ادبيات گويشي و بومي و طبق شعار سال مبني بر دولت و ملت، همدلي و همزباني اقدام به برگزاري نهمين جشنواره ادبي شعر گويشي منطقه اي تمداربيت كرده است.
وي افزود:اين جشنواره با موضوعات آئيني در بخش هاي انتظار، فرهنگ ايثار و شهادت، عفاف و حجاب، امام رضا (عليه الاسلام)، همدلي و همزباني و با اولويت آداب و سنن اقوام برگزار مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري يادآور شد: اختتاميه نهمين جشنواره ادبي شعر گويشي منطقه اي تمداربيت، روز چهارشنبه 11 شهريور امسال در مجتمع فرهنگي و هنري مهرگان اردل برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا،شهرستان اردل در 90 كيلومتري مركز چهارمحال و بختياري قرار دارد.
منطقه زاگرس نشين ايران بيش از 24گويش و زير گويش محلي دارد كه واژه هاي كاربردي در بخشي از آن مشترك است.
2097