۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82663557
T T
۰ نفر

وجود 144هزار مشترك صدقات در استان زنجان

۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82663557
وجود 144هزار مشترك صدقات در استان زنجان

زنجان - ايرنا - مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) استان زنجان گفت: نزديك به 144 هزار مشترك صدقات در اين استان وجود دارد كه صدقات جمع‌آوري‌شده از آنان در سرفصل‌هاي درماني، جهيزيه، وام كارگشايي، اشتغال، عمران و مسكن مددجويي، امور فرهنگي و آموزش هزينه مي شود.

هدايت صفري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مردم نوعدوست اين استان در پنج‌ماهه ابتدايي امسال بيش از 2 ميليارد و 500 ميليون تومان صدقه پرداخت كردند كه صدقات جمع‌آوري‌شده در هر منطقه در همان محل و براي رفع مشكلات خانواده‌هاي تحت حمايت آن منطقه هزينه مي‌شود.
وي يادآوري كرد: از مجموع 144هزار صندوق صدقات موجود در استان زنجان نزديك به 137هزار خانوار زنجاني مشترك صندوق صدقه منازل و اصناف كميته امداد هستند و با پرداخت صدقات خود به اين نهاد بخش بزرگي از مشكلات جامعه هدف كميته امداد استان زنجان را برطرف مي‌كنند.
صفري افزود: 42 درصد از خانوارهاي استان زنجان مشترك صندوق صدقه كميته امداد هستند و تلاش مي شود، با فعاليت اثربخش در حوزه خدمت‌رساني به جامعه هدف اعتماد مردم به كاركردهاي كميته امداد در بخش‌هاي مختلف در حوزه فقرزدايي را ارتقاء و ضريب نفوذ صندوق‌هاي صدقات اين نهاد در بين خانوارهاي زنجاني را افزايش داد.
مديركل كميته امداد امام خميني (ره) استان زنجان ادامه داد: بيش از هفت هزار و 100 صندوق صدقه نيز در معابر و اماكن استان زنجان وجود دارد و بر اين اساس برنامه‌ريزي‌شده صندوق‌هاي صدقه موجود در معابر و اماكن استان زنجان تا پايان مهرماه امسال متناسب با مبلمان شهري در مناطق مختلف استان ساماندهي، رنگ‌آميزي و ايمن‌سازي شود.
وي از برنامه‌ريزي براي توسعه جمع‌آوري صدقات مردم استان زنجان به‌صورت الكترونيكي خبر داد و گفت: مردم استان زنجان مي‌توانند با شماره‌گيري #024*8877* از طريق تلفن همراه صدقات خود را به‌منظور كمك به خانواده‌هاي تحت حمايت كميته امداد استان زنجان پرداخت كنند.
صفري افزود: مردم استان زنجان همچنين مي‌توانند با ارسال عدد يك به شماره 8877 كمك‌هاي نقدي خود را در سرفصل‌هاي مختلف ازجمله صدقه، زكات، مسكن نيازمندان، نذورات، جشن عاطفه‌ها، جشن نيكوكاري، طرح‌هاي اكرام ايتام، محسنين و جهيزيه پرداخت كنند.
وي خاطرنشان كرد: زمينه درخواست صندوق صدقه از طريق الكترونيكي نيز در استان زنجان فراهم شده و خيران زنجاني با ارسال عدد 2 به سامانه پيامكي 3000333324 و يا از طريق سايت كميته امداد به آدرس www.emdad.ir مي توانند مشترك طرح صدقات اين نهاد شوند.
به گزارش ايرنا، هم اكنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعيت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غيرمستمر كميته امداد استان زنجان برخوردار هستند و اين تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بيمار خاص و سرطاني است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامي*** انتشار دهنده: رويا رفيعي