۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴
کد خبر: 82665328
T T
۰ نفر
26 طرح صدا و سیما در كاشان و آران و بیدگل به بهره برداری رسید

كاشان- ایرنا- 26 طرح صدا و سیما با صرف 20 میلیارد و 45 میلیون ریال اعتبار روز جمعه بطور همزمان در شهرستان های كاشان و آران و بیدگل به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مسئول دفتر صدا و سیما كاشان محل تامین این اعتبارها را از ردیف های ملی و استانی بیان كردو گفت: این طرحها شامل بازسازی ایستگاه های كاشان، برزك، حسنارود، نشلج، سده و استودیو تولید صداست.
حامد عباسی دیجیتال سازی شهرهای جوشقان و برزك و روستاهای مرق، سه ده، مشهد اردهال، قهرود، نشلج و حسنارود، راه اندازی نسل سوم دیجیتال ( TS3)، راه اندازی رادیو FM شهرهای كاشان، نیاسر، قمصر، جوشقان و برزك و روستاهای سه ده و حسنارود را دیگر طرح های مورد بهره برداری برشمرد.
وی همچنین راه اندازی دفتر خبری شهر نیاسر، فیبر نوری و تجهیز اتاق فرمان آستان مقدس علی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال كاشان را نیز از دیگر طرحهای مورد بهره برداری بیان كرد.
مسئول دفتر صدا و سیما كاشان اظهار كرد: با راه اندازی بسته سوم دیجیتال، شهروندان كاشان، آران و بیدگل و دهستان میاندشت و كوهپایه می توانند شبكه های تلویزیونی آی فیلم، تماشا، سه و پرس تی وی را به صورت HD و شبكه های امید، شما، الكوثر، ایران كالا را بر روی كانال 39 از باند UHF و 18شبكه رادیویی رادیو نما دریافت كنند.
وی تاكید كرد: برای دریافت این شبكه ها دستگاه های دیجیتال و تلویزیون باید دارای استاندارد لازم DVB-T2 باشد.
در آئین افتتاح این طرحها كه در محل ایستگاه تلویزیونی روستای خنب برگزار شد، فرمانداران كاشان و آران و بیدگل و جمعی از مسئولان محلی حضورداشتند.
روستای كوهستانی خنب در حدود 20 كیلومتری شهر كاشان قرار دارد.
6136 * خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار: سلطانمرادی