۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۰۰
کد خبر: 82910934
T T
۰ نفر

صيد ساردين در جاسك 20 درصد افزايش يافت

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۰۰
کد خبر: 82910934
صيد ساردين در جاسك 20 درصد افزايش يافت

بندرعباس -ايرنا- معاون صيد و صيادي شيلات جاسك گفت: صيادان اين شهرستان از آغاز فصل صيد تا كنون 9هزار تن ساردين و ماهي موتو صيد كردند كه در همسنجي با سال گذشته 20درصد افزايش نشان مي دهد.

اكبر حيدري نژاد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: تغييرات جوي و آموزش نوين به صيادان علت افزايش صيد در آبهاي اين شهرستان بوده است.
وي، فصل صيد ساردين ماهيان را از اول مهر96 تا نيمه دوم ارديبهشت ماه97 عنوان كرد وادامه داد: 450 صياد بوسيله 27 فروند قايق و لنج با استفاده از تورهاي ريزبافت، صيد ماهي ساردين را برعهده داشتند.
معاون صيد و صيادي شيلات جاسك اظهار داشت: 75 درصد ماهي صيد شده به 3 كارخانه فعال پودر ماهي و يك سردخانه عمل آوري اين شهرستان و بقيه به شهرستانهاي ميناب ، رودان و بندرعباس ارسال شد.
حيدري نژاد اضافه كرد: قيمت هر كيلو ماهي ساردين در جاسك 6 هزار و 500 ريال است.
وي ياد آور شد: جاسك بعد از شهرستان قشم رتبه دوم صيد ساردين ماهي را در هرمزگان دارد.
از جمعيت 51هزار نفري جاسك در 300 كيلومتري بندرعباس، 5 هزار نفر با بهره گيري از 800 فروند لنج و قايق به صيد وصيادي مشغول هستند.
ساردين ماهيان از دسته ماهيان سطحي است كه به نام ساردين و موتو معروف هستند .
تركيبات گوشت ساردين ماهيان داراي پروتئين و ويتامين هاي بالايي هستند كه مي توان به عنوان يك ماده غذايي منفرد و همراه با مواد غذايي ديگر مصرف كرد زيرا داراي بافت نرم و بسيار نازك بوده و زود فساد مي شوند.
ساردين ماهيان به دليل داشتن لطافت و ظرافت بافت در مقابل عوامل ايجاد كننده فساد بسيار حساس بوده و كيفيت غذايي خود را در صورت نبود سرعت در كار و عمل آوري و يا حمل و نقل و گذشت زماني كوتاه سريع از دست مي دهند.
7199 /6048