فاز نخست آبرساني به روستاي تيس چابهار افتتاح شد

چابهار- ايرنا- مرحله نخست آبرساني به روستاي تيس تنها روستاي محدوده منطقه آزاد چابهار با حضور مشاور رئيس جمهوري و دبير شورايعالي مناطق آزاد، مديرعامل منطقه آزاد چابهار و جمعي از مديران محلي افتتاح و بهره برداري شد.

دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي عصر چهارشنبه در حاشيه افتتاح اين پروژه آبرساني به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: خدمت به مردم روستايي و ارايه امكانات نظير آب از اجر و ثواب زيادي برخوردار است و موجب رضايتمندي قشر محروم جامعه مي شود.
مرتضي بانك افزود: روستاي تيس قدمت طولاني و آثار تاريخي و باستاني زيادي دارد و مردمان مهمان نواز آن هميشه همراه و همگام با برنامه هاي دولت هستند.
وي بيان كرد: بزودي خدمات و امكانات لازم بهداشتي، آموزشي و رفاهي براساس اولويت ها به مردم اين روستا ارايه خواهد شد تا بتوان عقب ماندگي گذشته را جبران كرد.
وي تسريع در ساماندهي و توسعه روستاي تيس را خواستار شد و افزود: مديران منطقه آزاد چابهار طرح و پروژه هاي در دست اجرا را سريعتر تكميل و بهره برداري كنند تا مردم از نعمت آنها بهره مند شوند.
مشاور رئيس جمهوري با ابراز خوشحالي از حضور در جمع صميمي مردم روستاي تيس اظهار داشت: افتتاح فاز نخست طرح آبرساني به مردم روستا زمينه ساز اجرايي شدن ساير طرح ها و برنامه ها است.
بانك با بيان اينكه در فاز نخست 200 خانوار از نعمت آب لوله كشي بهره مند مي شوند، خاطرنشان كرد: آبرساني به تمامي خانوارها در دستور كار قرار دارد كه پس از بازگشايي معابر و رعايت حريم ها انجام خواهد شد.
وي ادامه داد: اين طرح با اعتبار 750 ميليون ‌تومان و هزار و 600 متر انشعابات فرعي و هزار و 200 متر طول انشعابات اصلي اجرا شده است.
به گزارش ايرنا، روستاي تيس با 6 هزار و 348 نفر جمعيت در قالب هزار و 526 خانوار در 5 كيلومتري شهر چابهار قرار دارد.
چابهار در 654 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان و در ساحل درياي عمان واقع شده است.
3043 **6081