داعش دست پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی است

بغداد- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گروه تروریستی داعش را دست پرورده و ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش جمعه ایرنا، «کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد: گروه تروریستی داعش به خاطر شکست های بزرگ خود در طول سال های گذشته توان زیادی برای به راه انداختن نبرد علیه نیروهای امنیتی از جمله سازمان الحشدالشعبی عراق ندارد.

وی افزود: آنچه اکنون روی می دهد، به علت هسته ها و بقایای گروه تروریستی داعش است که از شیوه غافلگیری و وضعیت نامناسب آب و هوایی برای حمله به نیروهای الحشد و سایر یگان های نظامی استفاده می کنند.

علیوی در گفت وگو با روزنامه «المراقب العراقی» از فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواست تا با مسئولیت پذیری عالی، در مسیر نابودکردن هسته های تروریستی داعش و فعال سازی تلاش اطلاعاتی گام بردارد.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد: داعش یک موجود صهیونیستی – آمریکایی است و آمریکا از طریق آن تلاش می کند که بقای نظامی خود در عراق را به بهانه مبارزه با تروریسم توجیه کند؛ تروریسمی که خود آمریکا و برخی کشورهای منطقه از آن حمایت و پشتیبانی مالی می کنند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

«موید العلی» کارشناس امنیتی برجسته عراق پنجشنبه تصریح کرد که رخنه های امنیتی اخیر تروریست ها در عراق زیر نظر مستقیم نیروهای آمریکایی انجام می شود.

وی افزود: اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد نیروهای آمریکایی با پهپادهای شناسایی خود اطلاعات دقیقی درباره محل حضور یگان های الحشد الشعبی جمع آوری و آنها را در اختیار هسته های تروریستی داعش قرار می دهد.

«صباح العکیلی» کارشناس امنیتی عراقی پنجم بهمن ماه جاری گفته بود: اطلاعات تایید شده ای داریم که نشان می دهد کاروان های نظامی آمریکا چهار هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق کرده اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان های نظامی آمریکایی به نیروهای امنیتی عراقی داده نمی شود.

سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق نیز اخیرا تاکید کرد که گروهک‌های تروریستی در پایگاه‌های آمریکا در داخل سوریه یا در مرز سوریه و عراق یا مرزهای اردن و عراق آموزش می‌بینند.

یکی از مقرهای نیروهای آمریکایی در سوریه پایگاه «التنف» است و اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر اقدام واشنگتن در انتقال تروریست‌ها از این پایگاه به پایگاه خود در منطقه «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق منتشر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha