۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 896
کد خبر: 84330748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حضور حداکثری مردم با بسترسازی انتخاب آزاد فراهم می‌شود

ساری - ایرنا - بانوی فعال سیاسی و فرهنگی مازندران با تاکید بر اینکه مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات مساله مهمی به شمار می‌رود ، گفت : برای این منظور باید زمینه و بستر انتخاب آزاد فراهم شود تا افراد از میان نامزدهای انتخاباتی مبادرت به انتخاب فرد مورد نظر خود کنند.

فریده یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برگزاری انتخابات پیش نیازهایی دارد که می تواند به سلامت آن انتخابات کمک کند که این مساله در همه کشورهای دنیا صدق می کند حال این کشور ایران باشد یا کشور دیگر در یک نقطه دیگر از جهان باشد .

وی ادامه داد : یکی از پیش نیازهای انتخابات آزاد در هر کشوری فراهم آوردن امکان حضور کاندیداها با سلایق و جناح های مختلف است که بدین گونه مردم بتوانند از طریق آن دست به انتخاب بزنند. 

این بانوی فعال سیاسی که سابقه عضویت در جمعیت زنان مسلمان نواندیش مازندران را نیز دارد، افزود : هر یک از کاندیداها به عنوان نماینده یک محدوده فکری آن جامعه به شمار می روند و نمی توان این مساله را با حذف یکسری نادیده گرفت . 

وی حذف برخی نامزدهای انتخاباتی را محدود و تنگ کردن محدوده و نگرش بخشی از افراد جامعه دانست و گفت : برخورد سلیقه ای در این خصوص باعث می شود تا به موضوع مهم حضور و مشارکت حداکثری مردم لطمه بزند .

یوسفی ادامه داد : بالتبع محدود کردن افراد به یکسری نامزدهای انتخاباتی موضوع انتخاب آزاد را کمرنگ می کند و باعث دلسردی و ناامیدی جامعه خواهد شد چرا که عدم حضور نماینده تفکر آنها در این جریان انتخاب به نوعی نادیده گرفته شدن خواست و اراده آنها به شمار می رود . 

وی با اشاره به اینکه هنوز تنور انتخابات گرم نشده است ، توصیه کرد : مسئولان ذیربط در رد و یا تایید صلاحیت ها قانون را مدنظر خود قرار بدهند تا با ورود افراد با سلایق و جناح های مختلف بتوانیم زمینه حضور حداکثری مردم را در این روزهای باقی مانده به انتخابات را فراهم کنیم . 

یوسفی همچنین از نامزدهای انتخاباتی خواست تا در شعارها و وعده های خود مواردی را مطرح کنند که عینیت داشته باشد و قابل اجرا باشد و همچنین تنها در حوزه اختیارات قانونی خودشان وعده و وعید به مردم بدهند.

وی گفت : جامعه به شعارها و حرف های نامزدها توجه می کند و براساس آن به انتخاب فرد مورد نظر خود می پردازند و اگر پس از انتخاب آنها از سوی مردم به وعده هایی که داده اند عمل نکنند خود به نوعی دلسردی و ناامیدی در جامعه منجر می شود .

به گفته یوسفی در زمان حاضر مردم با مشکلاتی نظیر اقتصادی و معیشیتی مواجه هستند که برنامه عملیاتی برای رفع آنها از سوی مردم مورد انتظار است . 

وی تاکید کرد : انتخابات از محوری ترین مولفه ها و ابزار دموکراسی به شمار می رود و  مهم ترین  مسیری است که اراده افراد جامعه از مجرای آن تحقق می پذیرد و توجه به افکار عمومی در این زمینه حائز اهمیت می باشد . 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha