۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84482918
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد - ایرنا - مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان شمالی به مناسبت هفته دفاع مقدس صبح روز شنبه باحضور فرماندهان نظامی و انتظامی استان، مدیران دولتی و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش ایرنا، استاندار خراسان شمالی در این آیین با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی معنی شهادت و جان برکفی را نفهمیده بودند گفت: رشادت و جان برکفی رزمندگان و ایثارگران بود که باعث پیروزی انقلاب شد و هم اکنون در جهان عزتمند است.

محمدعلی شجاعی با بیان اینکه دشمنان معنی رشادت ها و جان برکفی های ایثارگران را نمی دانستند افزود: دشمنان هیچ شناختی از ما نداشتند، آنان نمی دانستند که ما منبعی با عنوان ارزش های اسلامی، جان بازی ها و مکتب اسلام داریم، اسلام در محاسبات آنان نبود.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس زمانی آغاز شد که عراق با تمام پشیبانی جهان به عرصه آمده بود اما ایران همچون نهالی تازه بود، آمده بودند تا این نهال نوپا را از پا درآورند.

وی اظهار داشت: در اوایل انقلاب هیچ چیزی سامان نداشت، در کشور درگیری های داخلی ایجاد شده بود با این وجود جنگ آغاز شد و امام خمینی (ره) مستحکم ایستاندند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه هم اینک به عزت و اقتدار رسیده ایم گفت: امروز رزمندگان آن دوران در عتبات عالیات مشغول کار و سازندگی هستند، آنچه خاک ایران اسلامی را تاکنون نگاه داشته و حفظ کرده است همان ارزش های اسلام است. 

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: اقتدار ایران اسلامی از جان گذشتگی ها و ایثارگری های رزمندگان دوران دفاع مقدس ایجاد شده است، آنان این افتخار را برای ما به یادگار گذاشته اند.

سردار  اسماعیل فرجی دوران دفاع مقدس را سراسر عشق و ایمان دانست و افزود: هشت سال دفاع مقدس دوران از خودگذشتی ها و مقاومت در برابر کل دنیای استکبار است.

وی گفت: همه دنیا پشت صدام بودند و با تمامی امکانات و تجهیزات آمده بودند تا ایران اسلامی را از بین ببرند، دنیای اسکتبار تمام امکانات را برای کشور عراق فراهم کرده بود و به یکباره به مرز های کشور حمله ور شدند.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند که دیوانه ای سنگ انداخته است نگران نباشید، امروز ۴۱ سال از آن دوران گذشته است متوجه می شویم که ایران اسلامی با توکل به خدا و حضور تمامی نیروهای مسلح کشور و کمک و مشارکت مردم در برابر ظلم ایستاد و علاوه بر پیروزی در جنگ اقتدار و عزت را به ارمغان آورد.

فرجی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هم اکنون آثاری از صدام وجود ندارد اظهار داشت: ما پیروز شدیم و شعار ما نیز هم اکنون اقتدار است که این اقتدار از جان گذشتگی های ایثارگران به وجود آمده است.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، جنگ ما گنج است و این گنج تمام شدنی نیست، اقتدار نظام، ملت و انقلاب همان گنج است.

وی به دفاع رزمندگان در خارج از مرزها نیز اشاره کرد و افزود: استکبار داعش را ایجاد کرد و در کشورهای اطراف ما حضور نظامی یافت اما با جان فشانی های رزمندگان تیرشان به سنگ خورد، امروز عرصه دفاعی ما خارج از مرز ها است.

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان خراسان شمالی به مناسبت هفته دفاع مقدس باحضور فرماندهان نظامی و انتظامی استان، مدیران دولتی و خانواده معظم شهدا در تیپ جواد الائمه استان در پادگان لنگر برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha