امام جمعه اردبیل: توجه به بخش فرهنگ نیاز اساسی کشور است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: توجه به بخش فرهنگ نیاز اصلی و اساسی در کشور است و امروز به این مقوله باید بیش از پیش توجه شود.

به گزارش ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز جمعه در دیدار نخبگان اردبیلی با  آیت‌الله رئیسی‌، افزود: بخش فرهنگ که غالب دولت‌های گذشته از آن غافل شدند صدمه جدی به مدیریت و توسعه کشور زده و انتظار از رئیس‌جمهوری این است که فرهنگ را مغفول نگذارد.

وی اظهارکرد: مشکلات اقتصادی ما همه ریشه فرهنگی دارند، بی‌توجهی و کم‌لطفی به فرهنگ صدمات غیرقابل جبران دارد، تقویت احساس جمعی ثروت بسیار عظیم و موتور محرکه اصلی ما در سازندگی و ساخت کشور است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به این که تعهد کاری ، وجدان کاری، نظم و توجه به مسائل کلان کشور ضرورت امروز کشور است ، گفت: غیرت ملی ، غیرت دینی ، روحیه ایثار ، فداکاری ، قناعت ، ساده‌زیستی و توجه به زمان خیلی مهم است.

وی بیان کرد: کشورمان تاوان بی‌توجهی به مسائل بخش فرهنگ را داده و تمام مشکلات ما از جایی شروع شد که نتوانستیم در دانش جهانی سهیم شویم.

او افزود: هر کشور پیشرفته زمانی به جایی رسیده که یک انقلاب فرهنگی داشته است و در کشور ما هم باید به این مقوله بیشتر توجه شود. 

وی گفت: متاسفانه ما این روحیه را در کشور درست نکردیم ، دنیا دنیای زمان است و تحولات با سرعت پیش می‌رود، اگر ما نجنبیم دیگران برای ما تعیین سرنوشت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بعد از سال‌ها کار فرهنگی به این نتیجه رسیدم که آموزش و پرورش خیلی مهم است ، اظهارکرد: اگر عنوان مادری را از دست دخترها بگیریم ، اگر نظام الگوسازی را به هم بریزید ، اگر شان معلم را بشکنید و معلم جایگاه واقعی خود را نداشته باشد همواره مشکل خواهیم داشت.

او افزود: کار رتبه‌بندی معلمان که شروع شده بسیار خوب است و باید ادامه یابد ، ولی معلمان بازنشسته هم نیاز به رسیدگی دارند و انتظار داریم معلمان بازنشسته را در این رتبه‌بندی قرار دهید.

در این جلسه هر یک از نمایندگان اقشار مختلف مردم مسائل و مشکلات استان را تشریح و خواستار رفع آن شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha