نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری فارس برپا می‌شود
عکس از آرشیو

شیراز-ایرنا-مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان فارس اعلام کرد: برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۰ از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه با هدف تعامل سازنده بین دانشگاه، صنعت و دستگاه‌های اجرایی برگزار و به همین مناسبت، نمایشگاه دستاوردهای فناوری استان برپا می‌شود.

دکتر سید آیت‌اله رزمجو روز جمعه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، توجه به نخبگان و برقراری ارتباط و تعامل مؤثر بین دانشگاه، صنعت و دستگاه‌های اجرایی، اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوعی در هفته پژوهش کردیم.

مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان، ادامه داد: برنامه‌های هفته پژوهش که امسال با شعار «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» برگزار می‌شود، تبیین کننده دستاوردهای پژوهش و فناوری استان است و امسال هم به دلیل شیوع کرونا برنامه‌ها و نمایشگاه هفته پژوهش به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

نمایشگاه دستاوردهای فناوری فارس در هفته پژوهش برپا می‌شود

رزمجو بیان کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان فارس ۲۱ تا ۲۴ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود. البته این نمایشگاه در روز یکشنبه مختص دانشگاه‌ها و سازمان ها است و در این روز بازدید عمومی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۲آذرماه با حضور معاون استاندار فارس افتتاح خواهد شد، گفت: رونمایی از محصولات جدیدی که در حوزه علم و فناوری تولید شده است و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای عموم مردم همزمان با برپایی این نمایشگاه از دیگر برنامه‌های ما در هفته پژوهش و فناوری است.

استاد دانشگاه شیراز اعلام کرد: مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان روز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه جاری در محل نمایشگاه با حضور استاندار  فارس که رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری است، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: رویکرد مدیریت ارشد استان فارس بیش از گذشته توجه به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی و مبتنی بر پژوهش است و این رویکرد خوب می‌تواند کمک شایانی به توسعه پایدار استان از طریق پژوهش و فناوری کند.

او با اشاره به عناوین روزهای هفته پژوهش و فناوری گفت:‌«پژوهش و فناوری؛ مدرسه و دانشگاه»، «پژوهش و فناوری؛ توسعه مرجعیت و دیپلماسی علمی»، «پژوهش و فناوری؛ پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید»، «بزرگداشت پژوهشگران و فناوران»، «پژوهش، فناوری علوم انسانی و علوم پایه»، «پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی» و «پژوهش و فناوری؛ دانشگاه و جامعه» از عناوین روزهای این هفته هستند.

رزمجو یادآور شد: همان‌طور که گفتم هدف از برگزاری هفته پژوهش هم افزایی بین دانشگاه، دستگاه‌های اجرایی و صنعت است. در حقیقت ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا ساز و کار کشور، هدفمند و بر اساس پژوهش و فناوری باشد.

مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان فارس اظهار داشت: ثروتی که امروز با بهره‌گیری از پژوهش و فناوری تولید می‌شود قابل مقایسه با تولید ثروت از طریق روش‌های دیگر نیست. بدون شک تولید ثروت با استفاده از ظرفیت پژوهشگران و نخبگان موجب توسعه کشور و پاسخگویی به نیازهای ملت می‌شود و زمینه پیشرفت کشور در ابعاد مختلف را فراهم خواهد کرد.


به منظور ترویج فرهنگ پژوهش در کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چهارمین هفته آذرماه را با توجه به نامگذاری ۲۵ آذر ماه به نام روز پژوهش، با کسب مجوز از شورای فرهنگ عمومی، به نام  "هفته پژوهش"  نام نهاد و مسئولیت برگزاری این هفته را به معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سپرد. ستاد هفته پژوهش و فناوری، برای برگزاری برنامه های مرتبط با این هفته، همه ساله از همکاری سازمان ها، نهادها، دانشگاه ها و مؤسسات مرتبط با پژوهش و فناوری در کشور بهره مند می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha