۳۲۸ هزار نسخه کتاب در دسترس دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است

مشهد- ایرنا- مسوول مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: این دانشگاه دارای ۱۰۳ هزار و ۴۲۲ عنوان کتاب در ۳۲۸ هزار و ۳۴۶ نسخه است.

دکتر علیرضا غفوری روز یکشنبه به مناسبت هفته پژوهش در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۶۱ هزار و ۴۲۹ عنوان کتاب به زبان فارسی و ۴۲ هزار و ۲ عنوان به زبان لاتین است.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد چهار هزار و ۱۹ عنوان کتاب مرجع است که ۲ هزار و ۲۴۳ عنوان آن کتاب مرجع به زبان فارسی و هزار و ۷۷۶ عنوان کتاب مرجع به زبان لاتین است.

عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فرانسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم اکنون دارای هفت کتابخانه است که در هر یک از دانشکده‌های علوم انسانی، حقوق، فنی و مهندسی، گلبهار، علوم تربیتی، علوم پایه و پزشکی یک کتابخانه مرکزی دایر است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای ۲۹۰ عنوان کتاب چاپ شده است که این کتاب‌ها توسط اساتید واحدهای مختلف این دانشگاه ترجمه، تالیف، تدوین و گرداوری شده است.

دکتر غفوری همچنین از برگزاری نمایشگاه کتاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه از ۲۲ تا ۲۵ آذرماه خبر داد.

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای ۱۱ واحد و ۶ مرکز آموزشی است.

۶۰ هزار دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که ۲۰ درصد از این تعداد در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد شامل هشت دانشکده و ۲ گروه مستقل و یک مجتمع آموزشی بین‌المللی است که حدود ۳۲ هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.

۳۰ هزار دانشجو از این تعداد در رشته‌های غیرپزشکی و ۲ هزار دانشجو در رشته‌های پزشکی مشغول تحصیل هستند.

هشت درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می‌دهند که حدود سه هزار نفر آنان در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به تحصیل اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha