سرهنگ «فرخ جمالی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش خودروها، حجم بالای تردد و کم بودن گنجایش و ظرفیت معابر سبب سرریز ترافیک به کوه و پس کوچه های شهر همدان شده است.
وی با بیان اینکه معابر همدان متناسب با تعداد خودروها توسعه نیافته است افزود: رانندگان برای فرار از ترافیک به کوچه ها و معابر فرعی پناه آورده اند و از هر گذرگاه و معبر کم عرض برای تردد استفاده می کنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: هر چند اجرای طرح تفصیلی شهر همدان زمان بر است اما با طرح های مقطعی و کوتاه مدت نظیر اجرای محدودیت ها و یکطرفه کردن برخی معابر و خیابان ها نیز نمی توان از حجم ترافیک کاست.
سرهنگ جمالی در ادامه از اجرای طرح برخورد با خودروهای دارای نقص فنی در سیستم روشنایی خبر داد و گفت: نقص در سیستم روشنایی یکی از مهمترین عامل بروز سانحه در زمان تاریکی هوا است.
وی افزود: در صورت فعال نبودن چراغ های عقب خودرو، هنگام رسیدن به مانع و استفاده از سیستم ترمز، خودروهایی که از پشت سر در حال تردد هستند متوجه کاهش سرعت خودروی جلویی نشده و با آن برخورد می کنند.
سرهنگ جمالی اضافه کرد: همچنین روشن بودن تنها یکی از چراغ های عقب یا جلوی وسیله نقلیه موجب اشتباه رانندگان و حتی عابران پیاده و بروز سوانح جرحی و خسارتی می شود.
طرح تفصیلی ۲۷ شهر همدان مصوب شده و این طرح متشکل از نقشههای کاربری اراضی، شبکه ارتباطی، مساحتها، سرانهها، معیارها و ضوابط دقیق و اجرایی طرح جامع شهر است.
نظر شما