۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84692743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار : افزایش ماندگاری مسافران برنامه‌ مهم توسعه گلستان است

گنبدکاووس - ایرنا - استاندار گلستان گفت: افزایش ماندگاری مسافران و فراهم‌کردن زمینه اسکان آنان، یکی از برنامه‌های مهم توسعه سال‌های آینده استان در مسیر ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد زنگانه روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح نوروزگاه گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برخی آثار طبیعی و تاریخی گلستان مانند برج تاریخی گنبد دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم می تواند به منبعی همیشگی برای درآمدزایی ساکنان استان تبدیل شد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف بلندمدت استان، افزایش زمان ماندگاری مسافران به خصوص زائران امام رضا (ع) است تا از این طریق گام‌های بلندی برای ایجاد فرصت‌های شعلی پایدار برداشته شود.

 بازارچه صنایع دستی اقوام گنبدکاووس ۳۲ غرفه و ۲۰ آلاچیق ترکمنی دارد

شهرستان گنبدکاووس ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد که اقوام با فرهنگ‌های مختلف در سه نقطه شهری و حدود ۱۷۰ روستای آن سکونت دارند.

این شهرستان تاریخی جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجهی از جمله گنبدقابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و به‌عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستان امامزاده یحیی بن زید (ع)، سه تالاب بین المللی آلماگل، آجی‌گلی و آلاگل در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت های سرسبز دارد که هرساله در ایام مختلف سال بالاخص تعطیلات نوروز میزبان هزاران مسافر و گردشگر از سراسر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha