۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84711169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳ هزار زائر از بقاع متبرکه کردستان بازدید کردند

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۰۱
کد خبر: 84711169
۲۳ هزار زائر از بقاع متبرکه کردستان بازدید کردند

سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: در قالب طرح آرامش بهاری از (۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین) ۲۳ هزار زائر از بقاع متبرکه و امامزادگان استان بازدید کردند.

حجت الاسلام محمد کاروند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح آرامش بهاری امسال برای دوازدهمین سال، از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در هشت بقعه متبرکه شاخص استان برگزار شد.

وی افزود: بقاع متبرکه امامزاده پیرعمر(ع) و قرآن متبرک نگل شهرستان سنندج، امامزادگان هاجر و سارا (س)، جعفر (ع) دلبران و سید جلال الدین (ع) باباگرگر شهرستان قروه و امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد(ع) و بقعه شیخ فاضل گروس (ره) شهرستان بیجار میزبان این طرح بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه در قالب این طرح ۲۳ هزار زائر از بقاع متبرکه و امامزادگان استان بازدید کردند، گفت: از این تعداد زائر ۱۷ هزار نفر در این اماکن مذهبی اسکان بافتند.

وی یادآور شد: همچنین در قالب این طرح هزار بسته معیشتی در اماکن متبرکه و در بین زائران توزیع شد، ضمن اینکه در این بازه زمانی ۱۳ مبلغ با حضور در این بقاع به تبلیغ مسائل فرهنگی پرداختند.

۲ هزار و ۵۰ مسجد و ۷۰ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در کردستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha