۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84718506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز ساخت ۵۰۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در ملایر

همدان- ایرنا- عملیات اجرایی ساخت ۵۰۲ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن روز شنبه با حضور استاندار همدان در شهرستان ملایر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر عصر شنبه در آئین افتتاح واحدهای مسکن روستایی شهرستان ملایر افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ پروژه اثرگذار با ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار طرح و پروژه مهم در این شهرستان در دست اجرا است.

"سلمان اسماعیلی" بیان کرد: امروز با حضور استاندار همدان و وزیر علوم، هشت پروژه با اعتباری باِلغ بر یک‌هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی ادامه داد: با میدان‌داری دولت سیزدهم و تلاش دولتمردان روزهای خوبی برای ملت ایران در پیش رو است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز تامین کالاهای اساسی را نخستین اقدام موثر دولت سیزدهم دانست و گفت: ما تلاش کردیم تا در مجلس شورای اسلامی با حفظ استقلال قوا، همراه دولت باشیم.

حجت الاسلام "احد آزادیخواه" با تاکید بر اینکه مردم در تامین مسکن مشکل دارند، اظهار داشت: وقفی بودن زمین در ملایر باید برای مردم و به نفع مردم یک مزیت و ظرفیت باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز با اشاره به ثبت‌نام ۹۴ هزار نفر در استان برای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: از این تعداد بیش از ۱۵ هزار نفر در شهرستان ملایر ثبت‌نام کردند.

«عزیزالله یوسفی" با تاکید بر اینکه پالایش‌های سه‌گانه متقاضیان اولیه طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تعداد متقاضیان در ملایر پس از انجام پالایش‌های اولیه به ۱۲ هزار نفر برسد.

وی بیان کرد: با توجه به اوقافی بودن ۷۰ تا ۸۰ درصد زمین‌ها در ملایر، دچار فقر زمین در این شهرستان هستیم و برای حل این مشکل رایزنی‌ها با اداره اوقاف و امورخیریه در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به ارتقا رتبه استان همدان در حوزه تامین زمین از رتبه ۳۰ کشوری به پنجم کشوری طی سه ماهه گذشته اشاره کرد.

یوسفی ادامه داد: در نسبت واحدهای در مرحله اسکلت به واحدهای ثبت‌نام شده نیز استان همدان از رتبه ۲۸ کشوری به رتبه بیستم و در نسبت متقاضیان تخصیص داده شده به کل سامانه از رتبه ۲۸ به رتبه نهم کشوری ارتقاء یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز گفت: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

"مسعود رضایی" افزود: این تعداد واحد مسکونی در قالب ۱۳ بلوک هفت طبقه‌ای با اسکلت بتنی در زیربنای ۷۰ هزار مترمربع در شهرک ولیعصر(ع) بالای دریاچه کوثر احداث می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اجرای این پروژه برای یک‌هزار و ۱۶۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد، افزود: در سایتی که بالای دریاچه کوثر برای نهضت ملی مسکن ملایر در نظر گرفته شده، یک‌هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی احداث خواهد شد که در فاز نخست عملیات اجرایی ۵۰۲ واحد آغاز شد.

رضایی بیان کرد: به صورت همزمان عملیات اجرایی ۵۰ واحد مسکونی روستایی برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر نیز با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در بیش از ۲۰ روستای این شهرستان آغاز شد.

وی گفت: این طرح با مشارکت بنیاد مسکن، کمیته امداد و بسیج سازندگی اجرا خواهد شد و برای ۴۵ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان اظهار داشت: در این آئین همچنین ۱۸ هزار و پانصدمین واحد نوسازی شده مسکن روستایی این شهرستان و به صورت همزمان ۳۱۰ واحد مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر ۹۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

رضایی تعداد مسکن روستایی این شهرستان را ۲۶ هزار واحد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۶۴ درصد مسکن روستایی استان همدان و ۷۲ درصد در شهرستان ملایر نوسازی شده است.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی بهسازی ۲۲ روستای ملایر با اعتبار بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: جدول‌گذاری به طول ۱۱ هزار و ۷۶۵ مترمربع در سطح روستاها اجرا و یک دهنه پل به طول ۹ متر احداث و ۳۲۰ متر دیواره‌سازی و ۱۲۰ هزار مربع زیرسازی روستایی با میزان اشتغال ۱۱۰ نفر اجرا می‌شود.

رضایی اعتبار کل هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها را ۵۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در مجموع با اجرای این پروژه‌ها برای یک‌هزار و ۷۲۹ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی میانگین اجرای طرح هادی در کشور را حدود ۵۵ درصد عنوان کرد و یادآور شد: میزان بهره‌مندی استان همدان از طرح هادی روستایی ۸۴ درصد است و تاکنون ۷۷۹ روستا مشمول اجرای طرح هادی شده اند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر دارای ۲۰۸ روستای دارای سکنه است.

عملیات اجرایی ساخت ۵۰۲ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن روز شنبه با حضور "علیرضا قاسمی‌فرزاد" استاندار همدان در شهرستان ملایر آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha