۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبر: 84738609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ گروه در لرستان رصد ماه شوال را بر عهده دارند

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبر: 84738609
۶ گروه در لرستان رصد ماه شوال را بر عهده دارند

خرم‌آباد - ایرنا - نایب رییس هیات مدیره رصدخانه کاسین خرم‌آباد گفت: ۶گروه نظارتی با حضور ۲۴ نفر رصد ماه شوال را در این مرکز بر عهده دارند.

"ساناز نسایی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه‌ها با ۲۴ عضو برای رصد ماه شوال از امروز یازدهم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۶ در رصدخانه کاسین بام خرم‌آباد مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه استهلال ماه شوال در لرستان تنها در شهرستان خرم‌آباد انجام می شود گفت: رویت هلال ماه شوال توسط متخصصین و افراد ناظر از دفتر امام جمعه، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و هلال احمر صورت می گیرد. 

وی افزود: غروب خورشید در ساعت ۱۹ و ۵۹ دقیقه و غروب ماه در ساعت ۲۰ و ۳۹ دقیقه خواهد بود که در این مدت هلال بحرانی و سخت و باتوجه به ابرناکی و پیش بینی بارندگی در خرم آباد امکان رویت دشوار است.

رصدخانه خرم آباد شامل "رصد با تلسکوپ"، "آسمان نمای برخط" و "سالن آمفی تئاتر" می باشد که سالن آمفی تئاتر این مجموعه "زندگی در فضا"، "ابعاد کیهان" و "موقعیت ایستگاه فضایی بین المللی" را تشکیل می دهد.

رصدخانه کاسین در سال ۱۳۹۴ در ارتفاعات کوهستانی و با فاصله ۶ کیلومتری از خرم آباد در مجموعه بام شهر احداث شد، ۱۶ تلسکوپ در آن فعال است که ۲ تلسکوپ شامل "نیم متری گنبد رصدخانه" و "خورشیدی" می باشد که از شاخص ترین تلسکوپ ها در کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha