حادثه آبادان باید درس عبرت برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث شود

قزوین-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: حادثه فروریختن برج متروپل آبادان باید درس عبرت برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث تلخ در کشور شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی یکشنبه شب در مراسم یادبود جان باختگان حادثه ساختمان متروپل آبادان با تسلیت به خانواده بازماندگان و مردم مبهن اسلامی افزود: عبرت گرفتن از این حوادث سخت و ناگوار

باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تکرار این دست اتفاقات تلخ نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خدا در قران تاکید کرده که از اتفاقات زندکی عبرت بگیریم، گفت: دستوری باید صادر شود تا ساختمان های پرخطر و حادثه ساز در استان و کشور شناسایی و در خصوص آنها تدابیر لازم

اتخاذ شود.

آیت الله عابدینی گفت: امنیت جامعه موضوعی بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد و نباید در خصوص آن سهل انگاری داشت.

وی با اشاره به کوتاهی های انجام شده در ساخت و استحکام بخشی برج متروپل آبادان،گفت: اگر درجایی امضاء می شود که سازه ای مشکلی ندارد در صورتی که خلاف آن ثابت شود چه در صورت بی دقتی و چه در صورت آگاهی، فرد

یاد شده دچار خیانت شده است.

آیت الله عابدینی گفت: اگر در وظایف خود در هر مقامی از جمله مهندس و پزشک و معلم و مسوول و... کوتاهی کنیم دچار خیانت شده ایم در حالی که این مساله در تضاد با ویژگی های مومنان است.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود  گفت: در قرآن آمده که همه آدمیان مرگ را می چشند و قرار است ما در این دنیا با اتفاقات خیر و شر امتحان بشویم.

وی اظهار داشت: خانواده های داغ دیده آبادانی نیز در این حادثه سخت مورد امتحان الهی قرار گرفتند و با این اتفاق دل همه مردم به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی دردمند شد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه براساس آموزه های قرآنی فقر و ثروت و بیماری و سلامت و خوشی و ناخوشی امتحان الهی برای ما انسان ها است و مهم آن است که در هر شرایطی ما از خداوند و بندگی او فاصله نگیریم. 

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: هرکاری که در این دنیا انجام دهیم در عالم آخرت به آن نمره می دهند بنابراین اگر اهل عدالت و کار نیک بودیم نمره خوب به ما می دهند و اگر اهل نفاق و ظلم و کفر بودیم نمره منفی

خواهیم گرفت.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ظواهر و فریبندگی دنیا نباید باعث رفوزگی ما در آخرت بشود،افزود: این دنیا پر از وسوسه ها و هواهای نفسانی است و هرکس بتواند خود را از آنها مصون نگه دارد به رستگاری می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha