۵هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به آموزش و پرورش اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی پنج هزار میلیارد تومان به وزارتخانه اختصاص داده شد که این اعتبارات برای رفع مشکلات مدارس از جمله حذف مدارس خشت و گلی، استانداردسازی مدارس و وسایل گرمایشی وسرمایشی مدارس هزینه خواهد شد.

قاسم احمدی لاشکی روز چهارشنبه در آستانه سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری در گفت و گوی اختصاصی خبرنگار ایرنا افزود:در سفر رییس جمهور به این استان نیز از محل این اعتبارات ، اعتبارات خوبی برای جمع‌آوری مدارس و کلاس‌های کانکسی، مدارس خشت و گلی و سنگی و ملاتی اختصاص داده خواهد شد.

این مسوول وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در وزارت آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی وجود دارد، افزود: ارائه راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رفع این مشکل در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

وی، با اشاره به اینکه ۲۸۰ هزار نیروی بالای ۲۵ سال سابقه کار در بخش آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند، گفت: کمبود نیروی انسانی در همه بخش‌های آموزش و پرورش وجود دارد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر آموزش و پرورش در سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری  به جذب نیروی معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک راهکار برای رفع این مشکل اشاره کرد و گفت: در کنکور سراسری امسال ۲۵ هزار نفر دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند که این نیروها برای چهار سال آینده وارد چرخه تعلیم و  تربیت خواهند شد و ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر نیز در قالب ماده ۲۸جذب می‌شود که در چند روز آینده اعلام نتایج این آزمون سه برابر ظرفیت اعلام و در مدت محدود مصاحبه، معاینه این افراد انجام خواهد شد که خروجی و بازنشسته شدن نیروهای شاغل از این تعداد بیشتر است.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از ظرفیت دانشجومعلمانی که در سال چهارم مشغول تحصیل هستند و استفاده از نیروهای شاغل در قالب اضافه کار به عنوان برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت برای جبران کمبود معلم است که برای افزایش انگیزه معلمان برای اضافه کار پیش‌بینی شده اضافه کار معلمان به صورت منظم ماهانه و یا ۲ماه یکبار پرداخت شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل کارگروه ساماندهی نیروی جامع انسانی، افزود: اجرای طرح نیروی جامع انسانی یکی از برنامه‌ها و سیاستهای وزارت آموزش و پرورش است که در این طرح تامین نیروی معلم، و مربی پرورشی، مراقب سلامت، معلم ورزش و نیروی خدمتگذار مد نظر است.

به گفته وی،هم‌اکنون ۴۷ هزار و ۹۰۸ کمبود نیروی خدمتگذار یا "بابای مدرسه" در مدارس کشور مشغول فعالیت هستند.

اجرایی طرح رتبه‌بندی معلمان چشم انتظار تصویب نهایی هیات دولت است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و نماینده تام الاختیار وزیر در سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه لایحه طرح رتبه‌بندی معلمان از ابتدا تاکنون با فراز و فرودهای در بخش‌های مختلف مواجه بود، گفت: در اسفندماه پارسال اجرای این طرح در مجلس نهایی شد و در تاریخ ۱۶ اسفندماه در شورای نگهبان تایید و ۲۳ اسفندماه پارسال از ریاست جمهوری به دستگاه‌ها ابلاغ شد که برای تطبق قانون رتبه‌بندی در فرصت یک ماهه به استناد ماده ۹ این قانون آیین نامه قانون وزارت آموزش و پروش با همکاری سازمان برنامه و بودجه و نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران کل آموزش و پرورش که در خط اول هستند به بررسی مشکلات و ایرادات بپردازند که ۲۳ فروردین ماه جاری آخرین پیش‌نویس تقدیم هیات دولت شد.

به گفته وی، طبق قانون این طرح ظرف سه ماه باید از ظرف دولت باید این طرح در دولت به تصویب برسد که ۲۳ خردادماه امسال زمان به اتمام می‌رسد و پس از تایید نهایی در جلسه هیات دولت این طرح به هیات ممیزی سه گانه مرکزی، استانی و نواحی و منطقه‌ای ابلاغ می‌شود تا هیاتهای ممیزی ۸۰۴ هزار معلم را در فضای پنج گانه آموزشگاه معلم ، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادیار معلم جانمایی کنند.

احمدی لاشکی افزود: براسای قانون احکام افرادی که از ۳۱شهریورماه سال گذشته بازنشسته شدند و همه افراد که مشغول به فعالیت هستند براساس سه معیار حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل به تناسب آموزشیار تا استاد معلم بین ۴۵ تا ۹۰ درصد صادرشود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و اعضا هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خرداد به چهارمحال و بختیاری سفر کند.

همزمان با سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری ۳۰ دستگاهها اجرایی و نهادها و ارگانها میز خدمت و پاسخگویی و رسیدگی به مطالبات مردم را در استان فعال کردند.

برای پیگیری اخبار و گزارش های ایرنا از  بیست و چهارمین سفر استانی رییس جمهور  پرونده خبری را دنبال کنید :

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha