درخواست امام‌جمعه شیراز از وزیر آموزش و پرورش برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان

شیراز-ایرنا- وزیر آموزش و پرورش پنجشنبه در سفر به استان فارس، دیداری با نماینده ولی فقیه در فارس داشت که طی آن، امام جمعه شیراز اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را با هدف تکریم فرهنگیان خواستار شد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در این دیدار گفت: اولین استانی که برش های استانی نقشه مهندسی کشور را آماده کرده است فارس است که با حضور بیش از ۲ هزار نخبه این کار انجام شد.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: امروز ما یک نقشه جامعه و محکم فرهنگی داریم که با تکیه بر آن می توانیم تا افق ۱۴۰۴ تغییرات خوبی را در فرهنگ جامعه ایجاد کنیم.
امام جمعه شیراز گفت: از دولت نیز انتظار داریم بودجه هایی را برای اجرای این سندها در نظر بگیرد تا بتوان این اسناد را با کیفیت لازم اجرا کرد.
آیت‌الله دژکام بیان کرد: اعتقاد داریم حوزه علمیه باید به کمک آموزش و پرورش بیاید  و یک رشته بنام تعلیم و تربیت نیز برای طلبه ها برای شناخت دقیق آموزش و پرورش اضافه شد.
امام جمعه شیراز گفت: کارها باید به صورت جهادی و در چارچوب قوانین و مقررات انجام شود تا از هرج و مرج نیز جلوگیری شود.
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اکرام و رفاه معلمان بسیار مهم است و رتبه بندی معلمان باید انجام شود تا فرهنگیان عزیز احساس کرامت کنند.
وی افزود: انتظار است یک مکان درخور شان و با امکانات برای دانشگاه فرهنگیان استان فارس صورت بگیرد.

آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین حرکت کند

وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: آموزش و پرورش باید بر اساس سند تحول بنیادین و در راستای الگوی انقلاب اسلامی حرکت کند.

یوسف نوری افزود: جایگاه نماینده مقام معظم رهبری در استان ها، جایگاه ویژه ای است و راهبری هیات اندیشه ورز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان از سوی آن ها، اثرات بسیار خوب و با برکتی برای آموزش و پرورش دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش ما حرکت آموزش و پرورش بر مدار آرمان های انقلاب اسلامی و نظام است، گفت: آموزش و پرورش باید خود را به صورت یک نظام تعلیم و تربیت اسلامی و انقلابی، به معنای واقعی نشان دهد .

وی با اشاره به اجرای سند ۲۰۳۰ توسط کشور های مختلف اسلامی، گفت: آموزش و پرورش ما باید از الگوی خاص خود استفاده کند و این مهم در سند تحول بنیادین مطرح شده و نظام تعلیم و تربیت با اکسیر انقلاب اسلامی است که نظام متفاوتی خواهد بود.

نوری پیشرفت و متمایز بودن آموزش و پرورش را ناشی از اجرای سند تحول بنیادین دانست و گفت: برای اینکه چرخه آبادانی و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت حاصل شود، باید به دور از الگو برداری و اقتباس گری از نظام های دیگر، در مسیر اجرای سند تحول و اسناد بالادستی آموزش و پرورش پیش برویم و الگوی خاص خود را داشته باشیم، لذا تصمیم داریم تا این کار را با توجه به آموزه های دینی انجام دهیم.

برنامه های آموزش و پرورش فارس در برش استانی نقشه مهندسی کشور تدوین شده است

 محمدخلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم گفت: از سال ۱۳۹۴ جلسات تخصصی اجرای سند تحول بنیادین در فارس آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امام جمعه محترم شیراز نیز در جلسه خبرگان بر اجرای سند تحول بنیادین تاکید داشتند که نشان از توجه ایشان به آموزش و پرورش است.
عسکری گفت: از  برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در فارس رونمایی شد که هشت سرفصل در این برش به اموزش و پرورش فارس اختصاص داده شده است.
وی گفت: هشت برنامه تعیین شده برای آموزش و پرورش در برش استانی نقشه مهندسی کشور تدوین شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: قرارگاه درون سازمانی و برون سازمانی سند تحول بنیادین در فارس راه اندازی شده است که رییس قرارگاه برون سازمانی نماینده ولی فقیه در فارس و نائب رئیس آن استاندار فارس است.
عسکری گفت: هفته گذشته جلسه روسای آموزش و پرورش فارس با ائمه جمعه استان برگزار شد تا همکاری نزدیک تری بین آموزش و پرورش و ائمه جمعه برقرار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha