۷ تیر ۱۴۰۱، ۷:۵۸
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84804216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: قطع مکرر تلفن همراه و اینترنت در بانه به بحران تبدیل شده است

سنندج- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان بانه با بیان اینکه در سه ماه اخیر پنج بار تلفن همراه و اینترنت در بانه قطع شده است گفت: این قطعی ها گاهی بیش از ۶ ساعت ادامه داشته و باعث توقف بسیاری از فعالیت ها شده است به گونه ای که تداوم این وضعیت به یک بحران تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال خدری شامگاه دوشنبه در جلسه پدافند غیر عامل شهرستان سقز اظهار داشت: هدف از اجرای طرح های پدافند غیر عامل کاستن از آسیب پذیری نیروی انسانی، تجهیزات حیاتی و مهم کشور علیرغم حملات مخرب و خصمانه دشمن، استمرار فعالیت های زیربنایی، تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی است.

وی با بیان اینکه در پدافند عامل تنها نیروهای مسلح مسوولیت دارند، اضافه کرد: در پدافند غیرعامل تمام نیروها، سازمان ها، نهادها و حتی مردم عادی نقش مهمی دارند.

وی افزود: ایمن سازی مراکز حساس و مهم، توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص، ارتقا قابلیت بقا و حفظ کشور در شرایط بحران و افزایش آستانه مقاومت ملی، فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی در مورد تاثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب پذیری، از دیگر اهداف پدافند غیرعامل است.

خدری گفت: علیرغم اقدامات خوبی که در زمینه زیرساخت های برق شهرستان انجام شده است برق شهرستان نیز مکرر قطع می شود که باعث وارد شدن  ضررهای زیادی به مردم شده است.

سرپرست فرمانداری بانه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت لزوم آگاه سازی شهروندان در مورد بیماری تب کریمه کنگو ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو یکی از خطراتی است که سلامت شهروندان را تهدید می کند به همین دلیل باید توسط شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی بر بازار دام رشید قلعه، فعالیت کشتارگاه و بازارچه سیرانبند بانه نظارت جدی انجام شود.

خدری اظهار داشت: شیوع بیماری وبا نیز از دیگر خطراتی است که سلامت جسمی شهروندان را تهدید می کند و لازم است تدابیر جدی و کاربردی در این زمینه اندیشیده شود.  با توجه به نزدیکی بانه به کشور عراق و تردد مسافر از مرز سیرانبند، برای پیشگیری از شیوع بیماری وبا باید در این مرز اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آتش سوزی جنگل ها و مراتع بانه اشاره کرد و افزود: اقدامات لازم برای پیشگیری و کنترل آتش سوزی ها انجام و جلساتی نیز در این زمینه برگزار شده و نیروهای اطفای حریق و امکانات لازم نیز در این زمینه تامین شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه گفت: در بسیاری از ساخت و سازهای که در بانه انجام می شود موارد ایمنی رعایت نمی شود و  به حقوق شهروندان تجاوز شده که انتظار داریم شهرداری در این زمینه با جدیت اقدام کند.

این مقام مسوول ادامه داد: ساخت و سازها در حاشیه رودخانه ها و رودها نیز یکی دیگر از مشکلات بانه است

خدری با اشاره به دوره های تناوبی زلزله گفت: به لحاظ خطر زلزله بانه همتراز با تهران است و به دوره تناوبی زلزله نزدیک شدیم با این حال از کمترین امکانات برای مدیریت بحران برخوردار هستیم و بافت های فرسوده شهری و ساخت و سازهای غیر استاندارد یکی از معضلات مهم در کنترل بحران ها است.

وی اضافه کرد: موارد ایمنی در مجتمع های تجاری نیز رعایت نشده و ایجاد یک جرقه کوچک فاجعه ای بزرگ در پی خواهد داشت که باید در این زمینه نیز تدابیری اندیشیده شود.

موارد مثبت بیماری وبا و تب کریمه کنگو در بانه مشاهده نشده است

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه نیز در این نشست با اشاره به مرزی بودن شهرستان و تبادلات مرزی با اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: تاکنون نمونه مثبت بیماری های وبا و تب کریمه کنگو در شهرستان بانه شناسایی نشده است هرچند موارد مشکوک بسیاری وجود داشته که آزمایش ها منفی بوده است.

دکتر آرش رشیدی افزود: در زمینه بیماری تب کریمه کنگو افرادی که در محیط دام های سنگین، افراد فعال در فروشگاه های مواد گوشتی و افرادی که در کشتارگاه ها کار می کنند در معرض این بیماری ها قرار دارند.  

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم در مرز سیرانبند بانه نبود مکان مناسب برای نمونه گیری است که باید برای انجام این نمونه گیری ها مکانی ویژه در نظر گرفته شود.

 شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha