مریوان پربارش‌ترین شهر کردستان در فصل بهار امسال بود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: شهر مریوان با ۱۱۱ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان در فصل بهار امسال بود.

علی پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در فصل بهار امسال پس از شهر مریوان با ۱۱۱ میلی‌متر، شهرهای زرینه ۶۵، کامیاران و بانه ۶۱، بیجار ۵۸، سنندج ۵۶، سقز ۴۸ و قروه ۳۰ میلی‌متر بارندگی داشتند.

وی افزود: بیشترین افزایش بارندگی نسبت را به مدت مشابه سال گذشته شهر سنندج با ۸۴ درصد داشت و پس از آن شهرهای مریوان با ۸۳ درصد، کامیاران ۸۱، بیجار ۷۲، زرینه ۴۶، بانه ۳۱ و سقز ۱۱ درصد در رده‌های بعدی قرار داشتند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه همه شهرهای استان نسبت به دوره بلندمدت (۳۰ سال اخیر) در فصل بهار امسال کاهش بارندگی داشتند، ادامه داد: شهر قروه با ۷۵ درصد بیشترین کاهش بارندگی را داشت و پس از آن شهرهای سقز نیز ۶۹ درصد، بانه ۶۵، کامیاران ۵۹، سنندج ۵۸، بیجار و زرینه ۵۰ و مریوان ۴۸ درصد کاهش بارش داشتند.

وی یادآور شد: در مجموع فصل بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش بارندگی داشتیم اما نسبت به دوره بلندمدت بارندگی استان کاهش داشت.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha