۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84827501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت سنندج: کردستان مرکز وحدت در ایران اسلامی است

سنندج-ایرنا- امام جمعه موقت سنندج گفت: مردم سنی و شیعه کردستان با همزیستی مسالمت آمیز خود نشان دادند که مرکز وحدت و انسجام در کشور هستند.

ماموستا معروف خالدی در حاشیه نخستین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایران اسلامی مرکز وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در بین کشورهای مسلمان دنیا است.

وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این اجلاسیه در کردستان افزود: بی شک بازتاب این اجلاسیه وحدت آفرین بوده و منجر به یاس و سرخوردگی دشمنان دین مبین اسلام خواهد شد.

امام جمعه موقت سنندج اضافه کرد: دشمنان و بدخواهان اسلام اتاق های فکری فراوانی را برای ضربه زدن به این دین الهی و پیروان آن تشکیل داده اند.

ماموستا خالدی ادامه داد: اگر جامعه مسلمانان همواره با هم متحد باشند و در هر فرصتی طی چنین برنامه هایی گردهم آیند و انسجام خود را نشان دهند آنگاه دشمنان مایوس شده و به اهداف شومشان نخواهند رسید.

وی با بیان اینکه کردستان مرکز وحدت ایران اسلامی است، یادآور شد: همزیستی مسالمت آمیز بین اهل تسنن و تشیع در کردستان برقرار است و با کمترین اختلاف و درگیری در کنار هم زندگی می کنند و وجود چنین شرایطی کم نظیر است.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: وجود وحدت و یکپارچگی بین مردم سنی و شیعه کردستان در سایه قرآن و برکت وجود رهبری آگاه و دلسوز است.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب"  امروز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج در حال برگزاری است.

۴۰۰ مهمان در این اجلاس حضور دارند که حدود ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha