کارشناس مذهبی: مسلمانان با وحدت به نظر یکدیگر احترام می گذارند

شهرری- ایرنا- کارشناس فرق مذاهب استان گلستان و مدرس حوزه علمیه گفت: خود محوری میان مسلمانان فاصله می اندازد در حالی که باید اختلاف نظر را آموخت و در کنار آن برای رسیدن به وحدت به اعتقاد و نظرات همدیگر احترام گذاشت.

آخوند عبدالجلیل فرهمند در حرم مطهر امام خمینی ( ره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیامبر مکرم اسلام(ص) اختلاف نظر را بدون مشکل می دانست و آن را رحمت خدا معرفی می کرد در مقابل تفرقه میان مسلمانان ، اسلام را از هم می پاشاند.

 اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب و علما و متفکران جهان اسلامی شب گذشته در سی و ششمین دوره در سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

این علما و متفکران کشورهای مختلف اسلامی، امام خمینی (ره) را بنیانگذار کنفرانس جهاتی تقریب مذاهب معرفی کردند و آن را آغازی برای گفت و گوی مسلمانان در نقاط مختلف جهان بر شمردند.

وی تاکید کرد: ما نباید از اختلاف نظر به تفرقه بیفتیم، باید اختلاف را بیاموزیم و به اعتقادات همدیگر احترام بگذاریم تا به وحدت برسیم.

فرهمند با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، اظهارداشت: جهان اسلام باید به وحدت برگردد و کلمه وحدت در قالب توجید کلمه جمع می شود.

کارشناس فرق مذاهب استان گلستان و مدرس حوزه علمیه گفت: وحدت خاص برای ایران نیست و برای جهان اسلام است، باید به آن حد برسیم که حول محور خدای واحد، پیامبر و کتاب واحد گرد هم جمع شویم.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس نیز امام خمینی(ره) آمد و جهان اسلام را بیدار کرد و گفت که تا کی باید به مذهب گرایی خودمان برگردیم.

فرهمند ادامه داد: سه مقوله دین، مذهب و امنیت را داریم و باید متوجه بود که اگر امنیت نداشته باشیم، دین و مذهب هم نداریم، امنیت از وحدت ناشی می شود.

کارشناس فرق مذاهب استان گلستان و مدرس حوزه علمیه گفت: در جامعه کنونی سیره نبی مکرم(ص) را مرور کنیم که با یهودیان و مسیحیان چه کرد.

وی اضافه کرد: با چنین پیامبری، چرا مسلمانان که با یک دین و در حول محور کرام واحد هستند، نمی توانند یکجا جمع شوند؟ هفته وحدت این پیام را به همه جهان اسلامی می رساند.

فرهمند اعلام کرد: ما قبل از آنکه مسلمان باشیم، بشر هستیم، خداوند وقتی که به بشر خود احترام گذاشته، چرا ما در قالب اسلام به همدیگر احترام نگذاریم.

سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ۱۷ تا ۲۲ مهر ماه با حضور علما و اندیشمندان سراسر جهان در تهران برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha