بزرگان طوایف و فعالان فرهنگی و سیاسی کهگیلویه و بویراحمد حادثه تروریستی ایذه را محکوم کردند

یاسوج- ایرنا- بزرگان، ریش سفیدان طوایف و فعالین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد حادثه تروریستی ایذه را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، در حادثه کور تروریستی شامگاه چهارشنبه در ایذه که با به رگبار بستن مردم و ماموران حافظ امنیت از سوی ۲ موتور سوار در مرکز شهر ایذه رخ داد هفت نفر شهید و ۱۰ نفر دیگر مجروح شدند. چهار مرد، یک کودک ۹ ساله و یک زن جزو شهدای این حادثه تروریستی هستند.

در پی این اقدام تروریستی، گروه‌های مختلف مردم، بزرگان طوایف، مقامات و چهره‌های سرشناس استان کهگیلویه و بویراحمد، این حادثه را محکوم کردند.

هر عمل تروریستی و اغتشاش محکوم است

نماینده دورهٔ چهارم مجلس شورای اسلامی و استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد و از بزرگان روستای ده برآفتاب بویراحمد ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای این حوادث تروریستی، می گوید: هر عمل تروریستی و اغتشاش محکوم است و باید با جاسوسان و تروریست ها و افرادی که به حیثیت نظام و مردم لطمه می زنند برخورد ویژه شود.

سید مسعود حسینی افزود: همیچ مماشاتی از ناحیه دستگاه های رسیدگی کننده قابل قبول نیست و مر قانون باید نسبت به اغتشاشگران، پادوهای دشمن، جاسوسان، آمرین و عاملین شان اعمال شود.

وی ابراز داشت: تا آخرین قطره خون و اخرین نفس از اهداف متعالی نظام دفاع می کنیم و فدایی رهبر هستیم.

حسینی عنوان کرد: همه ما اماده شهادت هستیم و مطمئن باشند ره به جایی نخواهند برد زیرا که همه نیروهای امنیتی، بسیجی و دلسوزان نظام در صحنه خواهند بود.

خواست مردم مقابله هوشمندانه با جریانات تروریستی است

مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروهای امنیتی و نظامی ما هوشیار و صبورند و با تروریست ها تا  این لحظه برخورد نظامی نکردند که مردم آسیب ببینند و یا دشمن به هدف خود که جنگیدن با ما در خیابان است، برسد.

حجت‌الاسلام شیخ صفدر پناهی افزود: مردم ما باید ضمن مطالبه برای برخورد جدی با این عوامل ناامنی، تحمل داشته باشند و به  عزیزان ما اجازه دهند تا آن طراحی هایی که مدنظرشان است، به کار گیرند.

وی تاکید کرد: اگر در رابطه کشته شدن با هموطنان بی گناه بی تفاوت بمانیم و مطالبه نکنیم خلاف است و باید از نیروهای امنیتی و نظامی بخواهیم جلو ان ها را بگیرند و از طرف دیگر بخواهیم نیروهای امنیتی و نظامی در صحنه برخورد بکنند شاید بازی کردن در پازل دشمن باشد و ان چه که دشمن می خواهد به وقوع بپیوندد.

مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: نیروهای امنیتی در سایه همکاری مردم با کسانی که می خواهند امنیت کشور ما را به مخاطره بیندازند برخورد کنند.

وی عنوان کرد: خواست عموم مردم استان و روحانیت مقابله هوشمندانه با این جریانات است و با نیروهای امنیتی همکاری خواهند داشت تا بر آن ها غالب شویم.

حجت‌الاسلام پناهی تصریح کرد: ما سابقه این جریانات در دهه ۶۰ از جمله تجزیه طلبی، منافقین خلق و کمونیست ها و کشتارهای مردمی را داریم با اینکه در اوایل انقلاب توان نظامی کشور کافی نبود اما بر آن ها پیروز شدیم و به فضل الهی انقلاب ما از این گردنه هم عبور خواهد کرد.

ملت ما اگاه و بیدار است

فرمانده پیشین تیپ ۴۸ سپاه فتح یاسوج از ریش سفیدان بویراحمد نیز با اشاره به ناآرامی های اخیر کشور، گفت: اینگونه رفتارها در هیچ جای دنیا پسندیده نیست و اتاق فکر این اغتشاشات آمریکا، اسرائیل، عربستان، انگلیس و همه معاندان هستند که شبیخون بزرگ رسانه ای به راه در ارتباط با این قضایا به راه انداخته اند.

سردار عوض شهابی فر افزود: عده ای اندک فریب خورده و بی فکر تحت تاثیر القاهای رسانه های بیگانه قرار گرفته و به خیابان ها می ریزند و اقدامات نسنجیده ای انجام می دهند که به نفع خود و مردم نیست.

فرمانده پیشین تیپ ۴۸ سپاه فتح یاسوج عنوان کرد: ملت ایران آگاه و بیدار است و مردم ولایی آن در کنار انقلاب همیشه ایستاده اند و از آن پشتیبانی می کنند.

وی تاکید کرد: تروریست ها مجازات خواهند شد و دشمنان پشت سر این جریانات هم مدت های زیادی است که رسوا شده است.

شهابی فر ادامه داد: بارها ایران نقشه آمریکا و دیگر معاندان را در سوریه، یمن، فلسطین و عراق نقش بر آب کرده و آن ها را شکست داده است.

خون شهیدان ایذه و افراد بیگناه حقانیت انقلاب را به نمایش گذاشت

فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، نماینده  پیشین مجلس و از بزرگان طایفه گودرزی گفت: حادثه تروریستی ایذه ماهیت اصلی جریانات ضد انقلاب را به نمایش گذاشته و این ها دشمن همه ملت اند و اهداف انسانی ندارند.

ستار هدایت خواه افزود: شعار ایران دوستی آن ها پر از دروغ و فریب است و نشان دهنده این است به آخر خط رسیده اند و ماهیت تروریستی و ضد بشری را به نمایش گذاشته اند.

وی تاکید کرد: دشمنان در سال های اوایل انقلاب هم دست به چنین اقداماتی زدند و بیش از پیش منفور ملت شدند.

هدایت خواه عنوان کرد: خون بیگناهانی که به زمین ریخته شده ،ملت ایران بیدارتر کرده و حقانیت انقلاب را بیشتر نشان داده و درخت انقلاب را تنومند تر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha