۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85272147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک میلیارد و ۸۰۰ هزار کیلو وات ساعت برق در نیروگاه ری امسال تولید شد

شهرری - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه برق ری اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، با انجام فعالیت‌های تعمیرات برنامه ریزی شده و پیشگیرانه، تولید حدود یک میلیارد و ۸۰۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی در این نیروگاه را شاهد بودیم.

به گزارش ایرنا، حمید بادرستانی روز جمعه در این باره به خبرنگاران گفت: از این میزان تولید حدود یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون کیلو وات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: در سال جاری با کسب آمادگی حداکثری واحدهای تولید انرژی نیروگاه ری و به دنبال آن عبور با موفقیت از پیک شبکه سراسری برق کشور را شاهد بودیم.

این مسئول با اشاره به این که طبق روال سال پیش، بازدید و تعمیرات واحدهای این نیروگاه با تولید حداکثری همزمان شده است، افزود؛ نیروگاه ری مطابق با برنامه از پیش تعین شده و با هماهنگی مرکز کنترل، با استفاده از توان متخصصین پرتلاش و جهادگر خود توانسته است با وجود تعمیرات چهار واحد بطور همزمان، از مابقی ظرفیت خود برای تولید انرژی به طور مطلوبی استفاده کند.

به گزارش ایرنا، نیروگاه ری علاوه بر تولید حداکثری در پیک بار گذشته، میزان تولید برق خود نسبت به سال گذشته را پنج درصد افزایش داد و بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرد.

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد و این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha